نقاشی ساختمان با شابلون

نقاشی ساختمان با شابلون

فهرست مطالب

نقاشی ساختمان اقدامی است که می‌تواند تغییر و تحول زیادی را به یکباره در محیط خانه‌تان ایجاد کند و نقش زیادی در زیباسازی فضا دارد. معمولاً از این طریق شما می‌توانید تکنیک‌ها و نوآوری‌های خاص را در نظر بگیرید و یک نقاشی عالی روی دیوار خانه به جا بگذارید. این روزها طراحی‌های مختلفی برای فضای داخل خانه یا حتی فضای شرکت‌های خصوصی و دیگر مکان‌ها استفاده می‌کنند که نیازمند استفاده از شابلون است تا شما یک طرح آماده را به تمیزی روی دیوار اجرا کنید. به خاطر همین نقاشی ساختمان با شابلون، کاربردها و نکات متفاوتی دارد که باید با آنها آشنا شوید.

کاربرد شابلون برای نقاشی ساختمان

شابلون یک جایگزین بسیار عالی برای کاغذ دیواری به شمار می‌آید. خیلی از افراد تمایل دارند که دیوارها را با رنگ ساده و یکدست رنگ آمیزی کنند اما دسته دیگری از افراد هستند که به دنبال ایجاد طرح و نقش روی دیوار می‌گردند و از طرفی نمی‌خواهند کاغذ دیواری استفاده کنند. این افراد حتماً باید به سراغ نقاشی ساختمان با شابلون بروند تا بتوانند طرح‌های مختلف را با رنگ مورد نظر روی دیوار به اجرا در بیاورند.

نکته مهم این است که شابلون‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و نسبت به کاغذ دیواری هزینه آنها پایین‌تر است. تنوع نیز خیلی زیاد است و شما از طریق آنها می‌توانید طرح‌های متفاوت را روی دیوار تجربه کنید.

کافی است که از فروشگاه‌های رنگ فروشی، شابلون مد نظر خود را تهیه کنید؛ حتی خودتان هم می‌توانید این طرح‌ها را با استفاده از شابلون روی دیوار به اجرا در بیاورید و یک جلوه منحصر به فرد را روی دیوار ایجاد نمایید. شابلون را می‌توانید همراه با رنگ آکریلیک بر پایه آب، رنگ روغن یا رنگ پلاستیک استفاده کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای نقاشی با شابلون

اگر تصمیم خود را برای نقاشی ساختمان با شابلون گرفته‌اید، به تعدادی ابزار نیاز دارید که شامل موارد زیر است:

  • رنگ مورد نظر
  • شابلون
  • قلم‌مو
  • غلطک استاندارد
  • مداد نرم
  • چسب کاغذی
  • سینی غلطک
  • اسپری رنگ
  • دستمال پارچه‌ای
  • نوار اندازه‌گیری فلزی

مزیت‌های استفاده از شابلون

مزیت‌های استفاده از شابلون

بالاتر هم اشاره کردیم که شابلون‌ها طرح‌های متفاوت و زیبایی دارند. اگر بخواهید آنها را روی دیوار اجرا کنید، زمان زیادی از شما نمی‌گیرند و مهمتر از همه اینکه قادر هستید طرح‌های مختلف را در محیط خانه به اجرا در بیاورید. اگر بخواهیم به غیر از تنوع بالا به یک مزیت دیگر اشاره کنیم، این است که قیمت و هزینه نهایی که از نقاشی ساختمان با شابلون برایتان تمام می‌شود، از رنگ آمیزی و کاغذ دیواری خیلی مناسب‌تر است و اگر از لحاظ مالی می‌خواهید سود اقتصادی داشته باشید، این گزینه قطعاً معقول‌تر و به صرفه‌تر خواهد بود.

مزیت دیگر اینکه یک سری طرح‌ها هستند که به سادگی روی دیوار اجرا می‌شوند؛ حتی شما می‌توانید با استفاده از آنها  خطاطی‌هایی را هم روی دیوار پیاده کنید یا برای اتاق بچه‌ها از شخصیت‌های کارتونی یا طرح‌های عروسکی استفاده کنید و دستتان کاملاً باز است.

مزیت دیگر این است که آنها را می‌توانید روی کمد کودک هم به اجرا در بیاورید و هیچ محدودیتی برای سطح مورد استفاده وجود ندارد.

مراحل استفاده از شابلون برای نقاشی ساختمان

اگر تصمیم خود را برای اجرای نقاشی ساختمان با شابلون گرفته‌اید، باید نسبت به مراحل آن هم ایده‌های کافی داشته باشید و اطلاعات خود را بالا ببرید. مراحل انجام این کار به صورت ساده شامل موارد زیر است:

  1. قبل از اینکه اقدام به هر کاری بکنید، باید به سراغ ایجاد رنگ و ترکیب مورد نظر بروید. اگر نسبت به انجام این کار آگاهی داشته باشید و با دقت، پروسه رقیق کردن رنگ‌ها را انجام دهید، کارتان خیلی راحت‌تر پیش می‌رود.
  2. در مرحله دوم باید شابلون‌ها را به دیوار بچسبانید. کافی است که از چسب کاغذی استفاده کرده و روی فضای مورد نظر شابلون را بچسبانید. همچنین می‌توانید از چسب کاغذی نیم چسب برای دیوار هم استفاده کنید. اگر چنین چسبی در اختیار ندارید، همان چسب کاغذی معمولی برایتان مناسب است.
  3. در مرحله سوم باید غلطک را بردارید. ترجیحاً از غلطکی استفاده کنید که جنس آن از فوم باشد یا اینکه به سراغ اسپری رنگ بروید و رنگ آمیزی با شابلون را به مرحله اجرا برسانید. اینکه ما تاکید می‌کنیم به سراغ غلطک فومی بروید، به خاطر این است که جذب رنگ توسط این غلتک‌ها پایین است و در نتیجه عاملی برای جلوگیری از شره کردن رنگ به حساب می‌آید.
  4. در مرحله چهارم اگر شابلون شما طرح ظریفی دارد، بهتر است به سراغ قلم‌مو بروید و قسمت‌های ظریف را با آن رنگ آمیزی کنید.
  5. در مرحله پنجم باید سعی کنید سرعت خود را بالا ببرید؛ مخصوصاً اگر از غلطک استفاده می‌کنید، باید سرعت‌تان بالاتر باشد. زیرا اگر این کار را کند و خیلی آهسته به انجام برسانید، ممکن است رنگ به قسمت زیر شابلون نفوذ کرده و طرح شما را به هم بریزد.
    نکته‌ای که حتماً باید به آن اشاره کرد، این است که در نقاشی ساختمان با شابلون، فرض کنید که در حال رنگ آمیزی روی یک کاغذ هستید. اول از گوشه‌ها این کار را انجام دهید و بعد به قسمت مرکزی و داخلی بروید تا کارتان تمیزتر از آب در بیاید.
  6. در مرحله بعدی بعد از اینکه مطمئن شدید رنگ به طور کامل خشک شده، شابلون را از روی دیوار بردارید. اگر زود این کار را انجام دهید، ممکن است روی رنگ کشیده شود و نتیجه کارتان به طور کل خراب شود؛ پس با احتیاط کامل چسب دور شابلون را به آرامی جدا کنید.

اگر قرار است یک شابلون را برای چند محیط مختلف استفاده کنید، باید بگوییم که مجبور به شستشوی آنها نیستید، زیرا اکثر شابلون‌هایی که خریداری می‌شوند، چند بار مصرف هستند.

درست است که می‌توانید این کار را خودتان در منزل به انجام برسانید اما کمک گرفتن از یک تیم حرفه‌ای باعث می‌شود کارتان تمیزتر و جذاب‌تر به نظر برسد. تیم آذر آبادگان در این زمینه به شما کمک می‌کند و با یک تیم ۳۰ نفره متخصص تا به حال بیش از ۵۰۰ پروژه بزرگ کوچک در اکثر شهرهای ایران انجام داده و می‌تواند خدماتی مثل اپوکسی، بازسازی ساختمان، نقاشی ساختمان، رنگ نما و غیره را برایتان به مرحله اجرا در بیاورد.

کلام آخر

نقاشی ساختمان با شابلون یک کار مهیج و جذاب است که احتمالاً خیلی از شما دوست دارید آن را تجربه کنید. خوشبختانه امکان انجام این کار را دارید و می‌توانید با یک شابلون حرفه‌ای شروع به انجام این کار کرده و طرح مورد نظر را روی دیوار پیاده‌سازی نمایید. ما در این مقاله نکات و مراحل انجام این کار را برایتان توضیح دادیم و راجع به مزیت‌ها و کاربردهای شابلون‌ها با شما صحبت کردیم تا راحت‌تر بتوانید در مورد آنها تصمیم گیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت