آموزش اجراي کنيتکس با غلطک

اجرای کنیتکس با غلطک

فهرست مطالب

در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با رنگ کنیتکس بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید اجرای کنیتکس با غلطک را به آسانی انجام دهید. معمولاً کنیتکس برای پوشش مناسب سطوح داخلی و خارجی بسیار مناسب بوده و رنگ آمیزی با آن نیاز به تخصص کافی دارد و باید در طی مسیر دانش و تجربیات فراوان کسب نمایید.

پوشش کنیتکس با بافت‌ها و سطوح عالی می‌تواند ایرادات دیوار ساختمان را به خوبی رفع نماید. با این پوشش می‌توانید به خوبی مشکلات سوراخ و ترک‌های دیوار را برطرف نمایید. به آسانی می‌توانید از رنگ آن برای سطح فلزی و سنگی و سیمانی و … استفاده نمایید. برای اجرای سریع‌تر از این رنگ می‌توانید با استفاده از اسپری و یا پیستوله این کار را انجام دهید تا سرعت رنگ آمیزی بالاتر رود.

انواع رنگ‌های کنیتکس بازار:

رنگ کنیتکس به سه بخش اصلی شامل روغنی، پلاستیکی و کنیتکس تقسیم بندی می‌شود. رنگ روغنی بر پایه بنزین بوده و خاصیت ضد آب دارد و می‌توانید برای نماهای ساختمانی از آن بهره ببرید. این نوع رنگ زمان خشک شدن زیادتری نسبت به رنگ‌های دیگر دارد و بسیار خطرناک می‌باشد و در زمان اجرا باید دقت زیادی نمود.

رنگ پلاستیکی کنیتکس پایه آب دارد و اصلاً ضد آب نیستند و برای فضاهای خارجی نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. در مقابل زمان خشک شدن آن بسیار کوتاه است و اصلاً نیز خطرناک نمی‌باشد. همچنین رنگ کنیتکس اکرولیک یا ترکیبی از دورنگ قبلی بوده که خشک شوندگی بسیار مناسب و سریعی دارد و اصلاً خطر ندارد و بر پایه آب می‌باشد و برای فضاهای مختلف می‌توانید استفاده بکنید و امکان شستشو نیز دارد و قیمت آن نیز بالا می‌باشد.

مرحله نخست اجرای کنیتکس:

در اولین مرحله کار باید تمامی مشکلات و ایرادات سطح را برطرف نمایید و قطعاً شکاف و ترک‌ها با کنیتکس قابل پوشش نیستند و کار شما را خراب‌تر می‌کنند. باید به خوبی سطوح را پاک نموده و هر نوع گردوغباری در آن می‌تواند خروجی کار شما را تحت تأثیر قرار دهد. برای اینکه پوشش اولیه مناسب‌تری داشته باشید باید از پرایمر استری بهره ببرید و سطوح را یک دست نمایید. باید رنگ کنیتکس را در سطل‌های بزرگ ریخته و کامل ورز دهید و در پایان برای اجرای کنیتکس از پیستوله‌های مخصوص استفاده نمایید.

روش اجرای رنگ کنیتکس با غلطک:

شما قبل از اینکه با غلطک عملیات رنگ زنی را آغاز کنید باید گردوخاک را از سطوح پاک نمایید و سطح‌های ایراد دار و مشکل ساز را ترمیم نمایید. مثلاً اگر مشاهده کردید که سطوح دیوار پوسته‌پوسته بود باید قبل از انجام کار با روش‌های مکانیکی این سطح را لایه بردار نموده و سطح را کاملاً یکدست برای رنگ آمیزی نمایید.

معمولاً زمان بندی اجرا به موارد زیادی بستگی دارد که باید به آنها توجه داشت و در زمان انجام کار نباید اجرای رنگ متوقف شود، معمولاً مشکلات سطوح باید به خوبی برطرف شود. رنگ آمیزی کنیتکس یک خانه معمولی به زمان یک نصف روز نیاز دارد و فقط زمان اجرا می‌تواند موارد آماده سازی سطوح و اقدامات را تعیین کند.

رنگ آمیزی با کنیتکس نکته‌های فراوانی دارد که باید در این زمینه خودتان را به روز نمایید. پوشش این رنگ در مقایسه با رنگ‌های معمولی از ضخامت بیشتری برخوردار است و باید به بافت آن توجه زیادی نمود و با لمس دست بر روی سطح آن به خوبی قابل تشخیص است. برای اجرای نوع رنگ و پوشش دهی سریع و یک دست باید از اسپری یا پیستوله استفاده کرد.

مراحل مختلف رنگ آمیزی کنیتکس:

مراحل اجرای کنیتکس

معمولاً رنگ آمیزی با کنیتکس و توسط غلطک با مراحل مختلفی همراه است و باید ابتدا سطوح را تمیز کرده و از هر نوع آلودگی و گردوخاک پاک‌سازی نمایید و سپس اگر شکاف یا ترک عمیقی بر روی آن وجود داشت از ابتدا آن را ترمیم کنید. حالا لازم است که با استفاده از مواد پرایمر سطح را آماده رنگ آمیزی کنید. این کار باعث می‌شود تا سطوح بهتر رنگ آمیزی شده و رنگ کاملاً یکدست بر روی دیوار بنشیند. نقاشی باید پس از ورز دادن رنگ کنیتکس درون یک سطل با غلطک یا پیستوله انجام بگیرد.

موارد مهم در رنگ آمیزی کنیتکس:

آماده سازی سطح‌های دیوار با رنگ کنیتکس باید به خوبی انجام بگیرد و اگر سطوح دارای پوسته بوده است باید حتماً آنها را رفع نمایید و ترمیم و بررسی سطح دیوار از اهمیت زیادی برخوردار است. اجرای کنیتکس بسیار مهم است که غلظت و ترکیب مواد با همدیگر به اندازه معین باشد. حتماً باید رنگ مناسب و استاندارد برای این کار استفاده بکنید و فرمول ساخت رنگ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر کنیتکس به دقت لازم انجام بگیرد قطعاً در مراحل بعدی مشکلی پس از اجرای آن وجود نخواهد داشت.

ترک های روی پوشش کینتکس:

معمولاً رنگ کنیتکس با ویژگی‌های عالی ارائه شده‌اند و دارای عایق صوتی و مقاومت در برابر آتش و موریانه‌ها هستند. رنگ خاصیت زیبایی بخشیدن و ضد آب به دیوارها می‌دهد و اصلاً نباید آب به بخش پشتی آن برسد. حتی اگر خراش و ترک روی سطح یا دیوار ایجاد شده است با استفاده از یک کبریت و کمی رنگ کنیتکس می‌توانید این خراش‌ها و ترک‌ها را پر کنید.

روش اجرای کنیتکس با غلطک:

برای اجرای کنیتکس در اولین مرحله باید سطوح کار را از هر نوع گردوغبار پاک‌سازی نمایید و حتی رطوبت آن را نیز بگیرید. سپس اگر بخش زیرین کار شما دارای حالت پوسته‌ای بود باید قبل از اجرای کنیتکس آنها را با واتر جت یا کاردک از دیوار جدا نمایید.

اگر بخواهید کنیتکس را روی سطح سیمانی انجام دهید باید از سیمان کاری ساختمان شما 20 روز گذشته باشد. معمولاً کنیتکس‌ها نیازی به زیرسازی ندارند و قبل از اجرای آن باید رنگ را در دمای زیر 40 سانتی گراد قرار دهید. همچنین در زمان اجرای کنیتکس نما باید از تنفس و استنشاق آن دوری کنید. ترکیب و درجه غلظت آن در اجرای بهتر بسیار مهم است. کنیتکس‌هایی که خریداری کرده‌اید را باید در سطل‌های بزرگ‌تر ریخته و کمی به آن آب اضافه کرده و با همزن آن را به خوبی ورز دهید.

حالا با پیستوله رنگ کنیتکس را بر روی دیوار و سقف بپاشید و قبل از اجرای کنیتکس با غلطک نباید رنگ در زیر آفتاب قرار بگیرد. حتی شما امکان استفاده از غلطک را در این کار دارید و می‌توانید به راحتی با غلطک عملیات کنیتکس کاری را انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت