آموزش صفر تا صد رنگ‌آمیزی کنيتکس

فهرست مطالب

آموزش رنگ‌آمیزی کنيتکس

رنگ کنیتکس یکی از پوشش‌های عالی و مناسب برای سطح‌های داخلی و خارجی دیوارها و ساختمان‌ها است. برای رنگ آمیزی کنیتکس از صفر تا صد را در این مقاله آموزش می‌دهیم و شما در این زمینه باید دانش کافی داشته باشد و تجربیات فراوانی در این زمینه کسب نمایید.
کنیتکس امروزه بافت‌هایی عالی برای محافظت از سطوح ایراد دار دیوار است و با این پوشش می‌توانید با هزینه‌های بسیار پایین سوراخ و ترک‌های دیوار را برطرف نمایید.
شما از کنیتکس می‌توانید برای سطح‌هایی نظیر سیمان، فلز و سنگ و … استفاده کنید و برای اجرای سریع‌تر می‌توانید از پیستوله و اسپری استفاده کنید تا سرعت رنگ کردن شما بیشتر شود.
قدمت رنگ کنیتکس به 50 سال پیش باز می‌گردد و مقاومت بالا و دوام عالی آن باعث شده تا امروزه برای هر محیط گرم و سردی استفاده شود و مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرد. کنیتکس مقاومت مناسبی دارد و حتی برای نقاشی ساختمانی نیز استفاده می‌شود. در این بخش آموزش رنگ‌آمیزی و اجرای کنيتکس را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

ترکیبات رنگ کنیتکس چیست؟

رنگ کنیتکس از چندین مواد شیمیایی نظیر رزین، کوپلیمر، پرلیت، اکسید تیتان، میک، الیاف مصنوعی و پنبه نسوز، آمونیاک و پلایت است و نسبت به رنگ‌های ساختمانی دیگر از سطح زبر و غیر صافی برخوردار است.

مهم‌ترین نکات رنگ‌آمیزی کنیتکس

برای ساخت پوشش کنیتکس باید دقت زیادی کرد و اگر غلظت ترکیبات به طور صحیح رعایت نشود، رنگ اجرا شده کیفیت مناسبی نداشته باشند و دوام زیادی نخواهد داشت. شما قبل از اینکه عملیات رنگ‌آمیزی را شروع کنید، باید سطوح گردوغبار را تمیز کنید و زبری را نیز با استفاده از کاردک صاف کنید. برای جا افتادن بهتر رنگ حدود یک تا دوهفته باید صبر کنید.

همچنین سطوح تازه سیمان شده را نیز باید یک‌زمان دوهفته‌ای داد تا بتوان نتیجه مناسبی از رنگ‌آمیزی ساختمان با کنیتکس داشت. پوشش‌های کنیتکس معمولاً ضد آب هستند و بهترین عایق در مقابل صدا و آتش و … بوده‌اند و البته نباید بگذارید آب به پشت آن نفوذ کند.

مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب رنگ‌آمیزی کنیتکس

سرعت رنگ‌آمیزی با این مواد بسیار بالا بوده و وزن این پوشش نسبت به سایر رنگ‌ها کمتر بوده و قیمت تمام شده آن نیز بسیار ارزان خواهد بود. کنیتکس معمولاً رنگ‌های متنوعی هستند که باعث جذابیت زیادی روی نمای ساختمان شما خواهد شد.
پوشش کنیتکس آتش‌زا هستند و باید در این زمینه بسیار مواظب باشید. ماندگاری این رنگ نیز زیاد نیست و در مقابل نور آفتاب کیفیت آن پایین می‌آید. این رنگ همچنین جرم‌پذیری و سطوح ناصافی دارد. کنیتکس دارای عایق حرارتی و صوتی ندارد و به همین خاطر به هدررفتن انرژی کمک زیادی نمی‌کند.

مراحل مهم رنگ‌آمیزی کنیتکس

برای شروع رنگ‌آمیزی باید ابتدا سطوح زیرین را آماده سازید و اگر سطح زیرین دیوار رنگ پلاستیک بود، باید قبل از اجرای کنیتکس از پرایمر آستری بهره ببرید. همچنین باید توجه داشت که سطوح شما فاقد گردوخاک باشد و باید همچنین ترک‌ها را با گچ و سیمان پر کنید.
کنیتکس را با آب در یک سطل حل نمایید و با یک همزن مناسب آن را خوب ورز دهید. در آخر با استفاده از غلتک یا پیستوله آن را بر روی سطوح دیوار بپاشید و رنگ‌آمیزی نمایید.

روش رنگ‌آمیزی کنیتکس

برای رنگ‌آمیزی با استفاده از کنیتکس باید مقدار مناسبی از آن را در ظرف بریزید و باتوجه‌به مقدار مورد نیازتان، کمی آب اضافه کرده تا به غلظت موردنظر برسد. اجرای کنیتکس اگر با پیستوله انجام بگیرد قطعاً بهتر است. از افزودن زیاد آب به کنیتکس خودداری کنید و مخلوط کردن رنگ‌های دیگر نیز مگر در مواردی که می‌خواهید تغییر رنگ انجام بگیرد بپرهیزید.

تمام سطوح باید قبل از اجرای کنیتکس کاملاً تمیز و بدون گردوغبار باشد و حتی اگر می‌توانید با استفاده از برس سیمی و مواد شوینده، آلودگی‌ها را از روی سطوح برداشته و بعد از نظافت سطوح آنها را با آب شستشو دهید.
ترک‌ها و شکاف‌هایی که روی دیوارها وجود دارند را قبل از رنگ‌آمیزی به‌خوبی بپوشانید. معمولاً اجرای کنیتکس به‌آسانی بر روی بتن، نمای ساختمان، بلوک سیمانی، آجر و محیط‌های داخل ساختمان و مکان‌های عمومی قابل‌استفاده است.

انتخاب رنگ مناسب کنیتکس

آموزش صفر تا صد رنگ‌آمیزی کنيتکس

اگر قصد اجرای کنیتکس را با آموزش کامل انجام دهید، باید بدانید که انتخاب رنگ از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولاً انتخاب آنها بر طبق سلایق افراد صورت می‌گیرد و گاهی افراد در این زمینه با مشکلات زیادی روبرو هستند و سعی کنید در همان اول کار رنگ مناسبی انتخاب بکنید که بعداً پشیمان نشوید. معمولاً بیشتر افراد از رنگ‌های عامه‌پسند استفاده می‌کنند و به همین خاطر در انتخاب رنگ آنها تنوع زیادی وجود ندارد. مثلاً افراد بیشتر تمایل دارند برای رنگ‌آمیزی از رنگ‌های سفید، طوسی و آبی استفاده کنند.

امروزه باتوجه‌به تغییرات مد، رنگ ساختمان‌ها نیز تغییر زیادی پیدا کرده و به‌سوی رنگ‌های خاصی نظیر قرمز، نقره‌ای و زرد رفته است و حتی رنگ‌ها از آداب‌ورسوم و فرهنگ ملت‌ها تأثیر گرفته است. امروزه مثلاً رنگ‌آمیزی کنیتکس یک دفتر کار با منزل فرق زیادی دارد و باید بدانید از چه نوع رنگ در کجا استفاده کنید.

مثلاً برای رنگ‌آمیزی اتاقتان یا دفتر کار خود بر طبق دکوراسیون و رنگ مبل و ارتفاع سقف و نور و روشنایی اتاق‌ها برگزینید. رنگ‌ها در خلق‌وخوی انسان‌ها تأثیر زیادی دارد. مثلاً در طول زمان در برابر پرتو رنگی خاص قرار خواهید گرفت و حتی انرژی پنهانی آن رنگ نیز به ما منتقل می‌شود.

تمیزکردن دیوار و سقف‌ها در کنیتکس

گردوغبار و خاک‌ها و لکه‌های چربی روی دیوار در کیفیت رنگ‌آمیزی تأثیر دارند و باید از قبل آنها را با مواد شوینده و اسفنج نرم بشویید. شما می‌توانید با آب و مواد شوینده دیوار و سقف‌ها را پاک‌سازی کنید. سعی کنید ابتدا لکه‌های احتمالی روی سطوح را بردارید و حتی برای این کار می‌توانید از پودر کناف و بتونه و کاردک و سمباده استفاده کنید و تمامی این موارد در ابزارفروشی‌های شهر قابل تهیه است.

استفاده از نوارچسب کاغذی

قبل از رنگ آمیزی دیوارها باید از نوار چسب کاغذی استفاده کرده و پنجره‌ها و چارچوب‌ها را چسب بزنید تا رنگی نشوند و بعد از خشک‌کردن رنگ نوارچسب‌ها، باید آنها را کنده و هیچ اثری از آنها بر روی دیوارها و پنجره باقی نماند.

عملیات بتونه‌کاری

باید بتونه و پودر کناف را بر روی کاردک قرار داده و با لیسه آنها را بر روی لکه‌ها و کنده‌کاری‌ها قرار دهید و بخش‌های خراب و ناصاف را رفع کنید. هر سطح را در پایان لکه‌گیری صاف نمایید و اگر بتونه و کناف خشک شوند، قطعاً کندن آنها مشکل‌ساز خواهد بود و بعد از خشک‌شدن بتونه باید سطح نقاشی را یکبار با سمباده تمیز نمایید تا کاملاً صاف و صیقلی شود، حتی لازم است یکبار دیگر گردوغبار و خاک‌های ناشی از سمباده کاری را تمیز نمایید.

عملیات آستر زدن

حالا بعد از تمیزسازی دیوارها، باید دیوار را آستر زنی کنید و مردم اکثرا به این فکر می‌کنند که دیوارها قبلاً چند بار رنگ آمیزی شده‌اند و نیازی به آستر زدن ندارند، ولی آستر زدن باعث می‌شود تا رنگ یکنواخت روی دیوار قرار بگیرد و دیوارها ظاهر کاملاً صاف و درخشنده‌ای داشته باشند.

امیدواریم این آموزش رنگ‌آمیزی کنيتکس برای شما عزیزان مفید بوده باشد، برای راهنمایی بیشتر میتوانید با کارشناسان آذر آبادگان تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت