آموزش نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی ساختمان

فهرست مطالب

دکوراسیون خانه که شامل مبلمان، رنگ دیوار، فرش، لوستر و… است برای افراد بسیار اهمیت دارد زیرا خانه محلی برای آرامش است تا افراد بتوانند پس از یک روز شلوغ به آنجا رفته و استراحت کنند، اما اگر با سلیقه آن‌ها سازگاری نداشته و یا مدت زمان زیادی تغییری در آن وسایل ایجاد نشود، نه تنها باعث رفاه ساکنین نمی‌شود بلکه سرگردانی برایشان ایجاد می‌کند. امروزه هزینه‌های تعویض و تعمیر بسیار افزایش یافته است اما جای نگرانی نیست زیرا ما در این مقاله به آموزش نقاشی ساختمان پرداخته‌ایم تا شما بتوانید با کمترین هزینه تغییری در رنگ دیوارهای خانه خود ایجاد کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

مزایای نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان نه تنها باعث تغییر و جلوه هر چه بیشتر دکوراسیون خانه می‌شود بلکه مزایای دیگری نیز دارد که به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد، پس در این قسمت از مقاله با ما همراه باشید.

  • رنگ و طرح‌های نقاشی دیوار تاثیر زیادی بر روی روحیه و انگیزه افراد می‌گذارد و باعث تغییر حال آن‌ها می‌شود.
  • رنگ‌ها جنبه روانی دارند و به همین خاطر باعث سرزندگی، آرامش و نشاط شده و می‌توان از آن‌ها برای درمان بعضی از بیماری‌ها استفاده کرد.
  • رنگ‌ها باعث دگرگونی احساسات افراد می‌شوند به گونه‌ای که می‌توانند باعث خوشحالی یا گرفتگی حال افراد شده و مودشان را تغییر دهد.

رنگ در نقاشی ساختمان

رنگ در نقاشی ساختمان

قبل از اینکه بخواهیم راجع به آموزش نقاشی ساختمان با شما صحبت کنیم، باید بگوییم که حتماً باید طبع رنگ را در نظر بگیرید و بعد دست به انتخاب بزنید. رنگ‌ها در سه بسته‌بندی گرم، سرد و خنثی جای می‌گیرند.

رنگ‌های گرم که شامل رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد می‌شوند، شاید در حالت عادی خیلی جذاب به نظر برسند اما روی سطح دیوار و خانه خیلی زود خسته‌کننده می‌شوند. حتی ممکن است حس تشویش و اضطراب را در شما به وجود بیاورند.

دومین دسته‌بندی شامل رنگ‌های سرد می‌شود. مثلاً سبز کمرنگ یا آبی کمرنگ در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. رنگ‌های سرد بهتر از رنگ‌های گرم برای داخل منزل هستند اما از آنها نیز نباید در طیف وسیع استفاده کنید.

 دسته سوم رنگ‌های خنثی هستند، مثل رنگ سفید، طوسی، خاکستری یا حتی مشکی که بیش از همه کاربرد دارند که مخصوصاً رنگ سفید یا کرم میتواند یک گزینه عالی به حساب بیاید.

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان تجربه‌ای شیرین و لذت‌بخش است که اگر به صورت اصولی انجام شود، می‌تواند زیبایی فضای داخل خانه را دوچندان کند، به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم در این قسمت از مقاله به آموزش نقاشی ساختمان بپردازیم و مراحل آن را به ترتیب بیان کنیم تا شما بدانید باید چه نکاتی را رعایت کنید تا رنگ یکدستی به دیوار خانه خود بزنید.

مرحله اول: انتخاب رنگ مورد علاقه

در ابتدا باید رنگ مورد علاقه خود را که با دیگر لوازم خانگی هماهنگ است انتخاب کرد. همچنین باید بدانید که می‌خواهید از چه نوع رنگی استفاده کنید؛ مثلاً اگر قرار است محیط آشپزخانه را رنگ کنید، باید به سراغ رنگ روغنی بروید، زیرا رنگ روغنی برای شستشو گزینه مناسب‌تری است و از آنجایی که محیط آشپزخانه پر از چربی و آلودگی است، پس می‌تواند گزینه مناسبی برای این محیط باشد یا به عنوان مثال اگر قرار است در و پنجره را رنگ کنید، می‌توانید انواع مختلفی از رنگ‌ها را استفاده کنید، به غیر از رنگ پلاستیک‌. چون رنگ پلاستیک به راحتی قابل شستشو نیست. پس در این مرحله حتماً رنگ مورد علاقه و مناسب را برای محیط مد نظر خود مشخص کنید.

مرحله دوم: آماده‌سازی ابزار و مواد مور نیاز

در مرحله باید لوازم مورد نیاز مانند رنگ، پرایمر، غلتک و قلم را تهیه کرد تا بتوان به خوبی آپارتمان را رنگ کرده و کیفیت آن را افزایش داد. در هنگام خرید این ابزار حساسیت کافی به خرج دهید و سعی کنید از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین ابزار استفاده کنید تا نتیجه کارتان بهتر از آب در بیاید.

مرحله سوم: جابه‌جایی وسایل و کشیدن روکش رو آن‌ها

برای آن که حین رنگ‌آمیزی آسیبی به دیگر لوازم خانگی وارد نشود و با برخورد با دیوار رنگ آن را از بین نبرند، باید لوازم را کمی از دیوارها فاصله داده و روی آن‌ها را با نایلون یا پارچه پوشاند.

مرحله چهارم: تمیز کردن دیوارها

حال باید دیوارها را به خوبی تمیز کرد تا گرد و غبار یا آلودگی روی آن‌ها مانع یک دستی رنگ نشده و آن را کدر و مات نکند. اگر نیاز به این دارید که یک زیرسازی انجام دهید و ایرادات را بپوشانید یا حتماً باید سمباده کاری بکنید، این کار را پشت گوش نیندازید. زیرا در نتیجه نهایی کارتان تاثیر مثبت بسیار زیادی دارد.

مرحله پنجم: آماده ‌سازی دیوارها

در این مرحله نوبت آن است که سطح دیوار به طور کامل صاف شود؛ یعنی سوراخ یا پوسته‌ای روی آن وجود نداشته باشد تا کیفیت رنگِ زده شده افزایش یابد.

مرحله ششم: زدن پرایمر

اکنون که سطح دیوار صاف شد باید پرایمری بر روی تمامی آن زد تا ماندگاری رنگی که زده می‌شود، افزایش یافته و کنده نشود.

مرحله هفتم: مخلوط کردن رنگ

اکنون باید برای به دست آوردن رنگ مورد نظر چند رنگ را با یکدیگر به خوبی مخلوط کرد که برای مخلوط رنگ مورد نظر حتماً باید از قبل کاتالوگ دیده باشید؛ زیرا اگر قرار باشد رنگ‌ها را فقط از روی چیزی که داخل قوطی می‌بینید، انتخاب کنید، خیلی به نتیجه خوب و جذابی نمی‌رسید اما انتخاب رنگ از روی کاتالوگ، کارتان را خیلی راحت‌تر می‌کند، زیرا نتیجه نهایی آنها را روی سطوح مورد نظر متوجه می‌شوید.

مرحله هشتم: انتخاب روش‌های نقاشی و رنگ

روش‌های گوناگونی برای نقاشی ساختمان وجود دارد که شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که خواستید انتخاب کرده و شروع به رنگ‌آمیزی کنید.

درست است که ما در این مقاله برایتان راجع به مراحل رنگ کردن دیوار صحبت کردیم و توضیح دادیم که در هر مرحله باید چه اقداماتی را به انجام برسانید و چه نکاتی را در پیش بگیرید اما بهتر است که این کار را زیر نظر یک تیم حرفه‌ای به انجام برسانید. افراد متخصصی که بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن و با کیفیت‌ترین ابزار، یک نتیجه نهایی جذابی را برای شما رقم بزنند که ما تیم متخصص آذرآبادگان را به شما معرفی می‌کنیم.

جمع‎‌بندی

اکنون که با تمامی مراحل آموزش نقاشی ساختمان آشنا شدید و قصد دارید دیوار های خانه خود را رنگ کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به موسسه‌هایی مانند سایت آذر آبادگان بسپارید زیرا کارکنان مجرب این مجموعه با آموزش‌ هایی که دیده‌اند و تجهیزاتی که دارند می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان و با قیمت مناسبی ساختمان‌ها را رنگ کرده و باعث تغییر چشمگیر خانه‌ها شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت