بهترین شرکت اجرای رنگ نما در تهران

بهترین شرکت اجرای رنگ نما در تهران

فهرست مطالب

احتمالا بسیار برای شما پیش آمده است که زمانی که در خیابان از کنار خانه‌ها عبور می‌کنید، نمای ساختمان توجه شما را جلب کرده باشد. باید این حقیقت را به شما بگویم که برخی از خانه‌ها با وجود بافت قدیمی که دارد دارای نمای بیرونی بسیار زیبایی است. نمای بیرونی ساختمان می‌تواند سنگ، پتینه، رنگ و… باشد. درحقیقت اولین قضاوتی که افراد درباره منزل یا ساختمان شما می‌کنند نمای ساختمان است. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با رنگ نما و معرفی بهترین شرکت اجرای رنگ نما ساختمان در تهران با شما صحبت کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

رنگ نما چیست؟

رنگ نما درواقع یکی از بخش‌های نقاشی ساختمان است. استفاده از رنگ نما به ساختمان شما جلوه زیبا و خاصی می‌دهد همچنین رنگ نما دارای خاصیت محافظتی است و تولید شده از مواد و متریالی باکیفیت است که حداکثر دوام و ماندگاری را در مقابل موارد محیطی دارد.  رنگ نماها دارای انواع مختلفی هستند و به دلیل ضد آب و ضد فرسایش بودن عمر بیشتری را به مصالح می‌دهند. در ادامه به معرفی انواع رنگ نما و ویژگی‌ها، کاربرد، کیفیت و موارد استفاده از آن می‌پردازیم.

انواع رنگ نما

رنگ نماها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که هر کدام از آن‌ها کیفیت و جنس متفاوتی دارند و شما باید با توجه به جنس و ویژگی سطوحی که قصد رنگ آمیزی کردن آن را دارید رنگ نما مخصوص به خود را انتخاب کنید.

رنگ نما وینیل (Vinyl paint)

رنگ نما وینل جزو رنگ‌های پایه‌ای آب محسوب می‌شود و در ترکیبات آن از پلاستیک وینیل استفاده شده است. از رنگ نما وینیل برای کف و دیواره‌ها و نمای ساختمان استفاده می‌شود. اغلب رنگ‌های وینیل به صورت مات هستند و به همین دلیل بعد از خشک شدن به راحتی از سطح رنگ آمیزی شده جدا نمی‌شود.

از ویژگی‌ها و مزایا رنگ نما وینیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تمییز شدن آسان
  2. سرعت خشک شدن بالا
  3. دارای کاربرد آسان

با توجه به ویژگی‌های گفته شده در مورد این رنگ نما یکی از بهترین و ایده آل‌ترین موارد برای رنگ نما ساختمان است.

رنگ  نما اکریلیک (acrylic paint)

یکی دیگر از انواع رنگ نما، رنگ نما اکلریلیک است که با نام لاتکس نیز شناخته می‌شود. این نوع رنگ نما در محلول خود دارای مقادیری از رزین‌های آلی اکریلیک است که در صنایع ساختمانی بسیار از این رنگ نما استفاده می‌شود. این رنگ نما به دلیل چسبندگی بالایی که دارد از نفوذ سیالات مختلف مانند آب به دیواره‌ها جلوگیری می‌کند.

از ویژگی‌ها و مزایا رنگ نما اکریلیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دارای چسبندگی بالا
  2. دارای قیمت مناسب
  3. حفظ درخشندگی دیوارها و سطح‌های رنگ شده
  4. تنوع بالای رنگ
  5. دارای خاصیت الاستیسیته
  6. مقاومت بالا در برابر سایش
  7. مقاومت بالا در برابر خوردگی
  8. مقاوم در برابر نور خورشید
  9. با گذشت زمان دچار ترک و فرسودگی نمی‌شود

رنگ نما سیلیکون (silicone paint)

رنگ نما سیلیکونی دارای ساختار متنوع است، که این ساختارهای متفاوت آن را به دسته ‌های مختلف مانند ارگانو سیلیکون، سیلان و سیلوکسان تقسیم می‌کند. این رنگ نماها به دلیل داشتن فرمولاسیون خاص خود جزو محلول‌های آب‌گریز و دفع کننده سیالات محسوب می‌شوند به خاطر همین ویژگی است که رطوبت ناشی از باران را به خود جذب نمی‌کند. درواقع این رنگ نما مقاومت رنگ ساختمان را افزایش می‌دهد.

از ویژگی‌ها و مزایای رنگ نما سیلیکون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دوام و مقاومت بالا رنگ ساختمان
  2. دارای ویژگی عدم نفوذ پذیری رطوبت
  3. دارای چسبندگی بالا
  4. ضد آب و ضد رطوبت
  5. مقاوم در برابر نور خورشید
  6. دارای رنگ‌های خاکستری روشن، شنی، زرد و سفید است.
  7. دارای زمان خشک شدن کوتاه در دمای 20 درجه سانتی گراد
  8. کاملا میکرونیزه
  9. دارای جرم متعادل و…

رنگ نما نانو

یکی دیگر از انواع رنگ نما،  رنگ نما نانو است که تشکیل شده از فناوری نانو و رزین‌های اکریلیک است. این نوع از رنگ نما دارای ویژگی‌های بسیاری نظیر چسبندگی بالا، مقاوم در برابر فرسایش، گرد و غبار، رطوبت و… است. تنها عیبی که می‌توان به این نوع از رنگ نما نسبت داد اجرای سخت آن‌‌ها است به طوری که برای رنگ آمیزی نیاز به نیرو متخصص دارد.

از مزایا و ویژگی‌های رنگ نما نانو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عایق قدرتمند در برابر گرما
  2. مقاوم در برابر رطوبت و گرد و غبار
  3. دارای چسبندگی بالا
  4. دارای تنوع رنگ بالا
  5. دارای قابلیت رنگ کردن سطوح فلزی، سیمانی و چوبی
  6. مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی
  7. تشکیل شده از تکنولوژی نانو و رزین‌های اکریلیک

رنگ نما پایه سیمان (cement paint)

یکی دیگر از انواع رنگ نما، رنگ نما پایه سیمان است که به صورت مواد خشک به بازار عرضه می‌شود و هنگامی که قصد دارید از آن استفاده کنید باید آن را با آب رقیق کنید. در ترکیبات این رنگ نماها از مواد رنگی که در مصالح ساختمان سیمانی مانند بتن، بلوک ساختمانی، گچ، آجر و… استفاده می‌شود.

مشخصات یک رنگ نما استاندارد

در هنگام خرید و تهیه رنگ نما باید به نکات زیر دقت کنید تا بتوانید یک رنگ نما با کیفیت و ایده آل را انتخاب کنید.

  1. یک رنگ نما مناسب هنگام ترکیب شدن و هم زدن مواد برای یک دست شدن، باید کاملا روان باشد.
  2. رنگ نما مناسب باید یکدست و بدون ناخالصی باشد به عبارت دیگر همگن باشد.
  3. رنگ نما مناسب باید قابلیت شست و شو داشته باشد.
  4. باید در مقابل نفوذ سیالات مانند آب جلوگیری کند.
  5. دارای دوام و پایداری بالایی باشد.
  6. دارای مقاومت در برابر سایش و خوردگی باشد
  7. مقاوم در برابر نور خورشید
  8. ضدآب و ضد غبار باشد.

برای اجرای رنگ نما ساختمان چه کنیم؟

برای اجرای رنگ نما ساختمان چه کنیم؟

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد دارید به زیباسازی نمای ساختمان خود بپردازید باید به این نکته دقت کنید که اجرا رنگ نما ساختمان باید به دست متخصصین این حوزه قرار بگیرد تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید. یکی از شرکت‌های بسیار معتبر شرکت آذرآبادگان است که با بیش از 20 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات ساختمانی به شکل تخصصی، آماده‌ی اجرای پروژه‌های رنگ نمای مدنظر شما با بهترین کیفیت و تعرفه، می‌باشد.

جمع بندی

رنگ نما آخرین لایه‌ای است که بر روی فضای بیرونی سازه‌های مختلف قرار می‌گیرد؛ به همین‌ خاطر علاوه بر ایجاد زیبایی و جلوه به ساختمان، به نوعی اولین لایه‌ی محافظتی ساختمان در برابر شرایط جوی و موارد گوناگون نیز محسوب می‌شود. بنابراین با توجه به شرایط پر تنشی که رنگ نماها با آن مواجه هستند، لازم است تا از مواد و متریالی در اجرای آن‌ها بهره برد که حداکثر دوام را در برابر عوامل محیطی داشته باشند.در این مطلب در ارتباط با رنگ نما و کاربرد آن با شما صحبت کردیم و به توضیح انواع رنگ نما با ویژگی‌هایشان پرداختیم و در نهایت یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده‌ی خدمات اجرای رنگ نما در تهران یعنی شرکت آذر آبادگان را به شما معرفی کردیم؛ امیدوارم این مطلب شما را در پیش‌برد اهداف‌تان در این زمینه، یاری دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت