بهترین شرکت اجرای نقاشی ساختمان در تهران

بهترین شرکت اجرای نقاشی ساختمان در تهران

فهرست مطالب

نقاشی دیوار خانه یکی از مهم‌ترین رکن‌های زیبایی هر خانه‌ای است؛ چراکه بدون رنگ‌آمیزی جلوه ساختمان مشخص نیست. یک خانه هرچه قدر هم زیبا ساخته شده باشد در صورت عدم رنگ آمیزی و یا رنگ‌آمیزی نامناسب، زیبایی‌اش نمایان نمی‌شود. به همین منظور به‌کار گیری افراد مجرب و متخصص در این زمینه و انتخاب یک شرکت مناسب در زمینه نقاشی ساختمان در تهران، اهمیت بسیاری دارد. باید بگوییم شرکت ما یعنی شرکت خدمات آذر آبادگان یکی از بهترین مجموعه‌ها در این زمینه به‌حساب می‌آید و باکیفیت‌ترین خدمات را در ضمن بهترین قیمت ارائه می‌دهد. در متن زیر اطلاعات کاملی در مورد نقاشی ساختمان در تهران در اختیار شما عزیزان قرار گذاشته شده است. در صورت علاقه و نیاز به این موضوع با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ

خب مهم‌ترین بخش رنگ‌کاری انتخاب یک رنگ باکیفیت و مناسب است. اگر شما می‌خواهید دیوارهای خانه خود را رنگ بزنید باید بر اساس چند مورد رنگ مورد نظرتان انتخاب کنید. این موارد عبارت‌اند از: محیط خانه، رنگ لوازم منزل و غیره. به‌عنوان ‌مثال شما باتوجه‌ به شرایط خانه خود اینکه پر از پنجره و غرق در نور است یا خیر، همچنین رنگ لوازم خانه سعی ‌کنید مناسب‌ترین رنگ را مورد انتخاب قرار دهید. البته سعی کنید همیشه چند رنگ با توناژ دلخواه‌تان را بردارید سپس آن‌ها را در صورت امکان به قسمتی از دیوار بزنید تا تفاوتشان را در ساعات مختلف روز بررسی و بهترین را انتخاب کنید.

انواع رنگ برای ساختمان

برای رنگ‌آمیزی ساختمان رنگ‌های مختلفی وجود دارد که در متن زیر به آن می‌پردازیم.

رنگ‌ روغنی

رنگ روغنی یکی از رنگ‌های قدیمی و پرکاربرد به‌حساب می‌آید. این رنگ همان‎طور که از نامش مشخص است پایه روغنی دارد؛ درنتیجه در برابر آب نسبت به سایر رنگ‌ها دارای مقاومت بیشتری است اما امروزه استفاده از آن به دلیل تولید رنگ‌های جدید رو به کاهش است.

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک ازجمله رنگ‌های پایه آبی است که به‌خوبی در آب مخلوط می‌شود. باید گفت قدمت این رنگ از رنگ روغن نیز بیشتر است و روزبه‌روز نیز پیشرفت کرده. رنگ پلاستیک را می‌توان هم برای دیوار و هم برای سقف استفاده کرد اما بیشتر برای سقف از این رنگ استفاده می‌شود.

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک یکی از رنگ‌های پرطرف‌دار نقاشی ساختمان در تهران است که تنوع بالایی نیز دارد اما باید گفت اگر از آن در مکان درست استفاده نشود ممکن است همه زحمات شما به باد بدهد؛ زیرا این رنگ مخصوص تمام سطوح نیست.

ابزار موردنیاز برای رنگ‌کاری

از دیگر مواردی که قبل از اجرای نقاشی باید رعایت کنیم، انتخاب وسایل مناسب برای رنگ‌کاری است؛ چراکه قطعاً کیفیت آن‌ها بر روی کیفیت رنگ ساختمان تأثیر می‌گذارد. لوازم نقاشی عبارت‌اند از: سمباده، غلتک، قلم‌مو، پرایمر، کاردک، نوارچسب کاغذی و غیره

مراحل کامل نقاشی ساختمان

مراحل کامل نقاشی ساختمان

انجام نقاشی ساختمان مراحل مختلفی دارد و این‌طور نیست که نقاش همان ابتدا با غلطک و رنگ به رنگ آمیزی دیوارها بپردازد، بلکه اجرای صحیح این کار نیازمند مراحل مقدماتی است.

آماده‌کردن فضای اتاق

قبل از شروع هر کاری ابتدا باید اتاق را آماده کنید. یعنی تمام وسایل موجود در اتاق را به مکان دیگری ببرید تا کاملاً اتاق خالی شود. اگر نمی‌توانید آن‌ها را از اتاق خارج کنید وسایل را به مرکز اتاق بیاورید و روی تمام آن‌ها را با یک پلاستیک بزرگ بپوشانید. بعد از انجام این کار در صورت امکان دیوارها را تمیز کنید تا آماده رنگ‌آمیزی شوند.

تهیه بتونه

برای اجرای نقاشی اولین کار تهیه بتونه است. بتونه دو نوع دارد: بتونه معمولی و بتونه روغنی

بتونه معمولی برای دیوارهایی که قرار است رنگ پلاستیک شوند مناسب است. برای تهیه این نوع بتونه مقداری پودر مل در ظرف بریزید سپس به آن آب اضافه و به طور کامل مخلوط کنید.

برای تهیه بتونه روغنی، پودر مل رو با روغن الیف و رنگ روغن مخلوط می‌کنیم. اگر می‌خواهید بتونه شما سفت‌تر شود می‌توانید پودر مل بیشتری استفاده کنید. پس از درست‌کردن بتونه، آن را به تمام سطوح ترک‌برداشته بزنید تا کاملاً یک‌دست شوند.

استفاده از پرایمر

بعد از استفاده از بتونه و پرکردن تمام شکاف‌های دیوار نوبت به زدن پرایمر می‌رسد. پرایمر موردنظرتان را باتوجه‌به رنگ انتخاب کنید و سپس کل دیوار را با یک‌لایه از پرایمر بپوشانید. این کار بسیار مهم است؛ چراکه  باعث می‌شود رنگ بهتر روی دیوار بنشیند، تعداد لایه‌های رنگی که باید بر روی دیوار زده شود، کاهش پیدا کند و رنگ براق‌تر به نظر برسد.

آستر زدن قبل از رنگ‌کاری

مرحله بعدی استفاده از رنگ آستر برای رنگ‌آمیزی است. این رنگ می‌تواند خود رنگ اصلی باشد یا رنگ آستر مخصوص. انجام این کار باعث یک‌دست شدن کار بعد از رنگ‌آمیزی می‌شود. درنتیجه یک مرحله مهم به‌حساب می‌آید.

تهیه رنگ برای رنگ‌آمیزی

مرحله بعدی برای رنگ‌آمیزی آماده‌کردن رنگ است. در این مرحله باتوجه‌به دستور روی قوطی رنگ، رنگ را آماده کنید. بهتر است برای اتاق‌ها از رنگ پلاستیک استفاده کنید اما اگر فرزند کوچک دارید که ممکن روی دیوارها نقاشی بکشد از رنگ روغن استفاده کنید. بعد از تهیه رنگ نوبت به رنگ‌آمیزی می‌رسد، برای رنگ‌آمیزی شما می‌توانید از قلم‌مو و یا غلتک استفاده کنید.

رنگ‌آمیزی نیاز هر خانه‌ای

همان‌طور که اشاره کردیم رنگ‌آمیزی به زیباتر شدن خانه کمک می‌کند؛ درنتیجه باید تمام نکاتی که برای رنگ‌ زدن نیاز است را رعایت کنیم. در ابتدا باید رنگ درستی برای دیوارها انتخاب کنیم سپس باید تمام شکاف‌ها و ترک‌های دیوار را بگیریم تا مشکلی برای رنگ‌زدنمان ایجاد نشود و کار نهایی سطحی صاف و صیقلی و ظاهری مناسب داشته باشد، در ضمن باید از وسایل باکیفیتی برای رنگ‌آمیزی استفاده کنیم همچنین زدن پرایمر به دیوار نیز ضروری است. رعایت تمام این موارد گفته‌شده بسیار مهم بوده و در صورت عدم اجرای صحیح، کار نهایی جلوه و زیبایی کافی را نخواهد داشت، پس باید در انتخاب شخص یا شرکتی که در این زمینه فعالیت می‌کند، دقت لازم را به کار ببریم. مجموعه‌های متعددی برای اجرای نقاشی در تهران وجود دارند اما همان‌گونه که توضیح دادیم کیفیت کار بسیار مهم می‌باشد. اگر در زمینه رنگ‌آمیزی و نقاشی ساختمان، سؤالی دارید، کارشناسان شرکت آذر آبادگان با افتخار پاسخ‌گوی تمامی سؤالات شما خواهند بود و شما را در اجرای پروژه‌های نقاشی مدنظرتان، یاری خواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت