بهترین شرکت اجرای کنیتکس در تهران

بهترین شرکت اجرای کنیتکس در تهران

فهرست مطالب

چنان‌چه تا به‌حال در زمینه‌های ساخت‌وساز و یا ترمیم ساختمان خود فعالیت داشته‌اید، مطمئنا نام کنیتکس را به‌عنوان یک نوع نقاشی یا پوشش برای دیوارها و به‌خصوص نمای ساختمان‌ها، شنیده‌اید. بسیاری سازندگان و افرادی که قصد ساخت ساختمان‌های مختلف را دارند برای استحکام پوشش بیرونی ساختمان‌ها از پوشش کنتیکس استفاده می‌کنند؛ البته استفاده از کنتیکس در دیوارها و نماهای داخلی واحدها نیز کاملا مرسوم است.

در واقع نورهای فرابنفش و همچنین سرمای شدید و گرمای تابستانی و آب و هوای نامناسب می‌تواند پوشش بیرونی ساختمان را به راحتی تخریب و آسیب‌پذیر کند؛ رنگ کنیتکس به‌خاطر ساختاری که دارد، می‌تواند به عنوان یک پوشش مناسب در نمای بیرونی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. کنتیکس از مواد مختلفی تشکیل می‌شود که کیفیت متریال و نحوه‌ی اجرای آن تأثیر زیادی بر روی دوام و جلوه‌ی کار خواهد داشت؛ به همین دلیل نیاز است از شرکت‌های مناسب و کاربلد و قوی برای اجرای کنیتکس کمک بگیرید. طی این مقاله سعی کردیم تا نکات کاملی در مورد کنتیکس و انواع آن ذکر کنیم و همچنین بهترین شرکت اجرای کنیتکس در تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با خیال راحت پروژه‌های‌تان را به افراد مجرب و کاربلد بسپارید.

کنیتکس چیست؟

احتمال کنتیکس یک نوع رنگ یا پوشش ساختمانی است که از موارد مختلفی چون رزین، پنبه نسوز، پرلیت، مواد رنگی و … تشکیل شده و به‌خاطر ساختاری که دارد به‌مانند سایر رنگ‌های ساختمانی سطح صاف و  صیقلی ندارد؛ اما به‌خاطر خاصیت مواد به‌کار رفته و چسندگی زیاد مواد، مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد و می‌تواند سال‌های سال بدون افت کیفیت بر روی سطوح باقی بماند.

در ضمن این نوع رنگ، ضخامت بالایی هم دارد و در مقابل ضربات، مقاوم‌تر است و به‌خاطر سطح ناصاف و برجستگی‌ها؛ آثار خراش‌ها و ضربات نیز در آن واضح نخواهد بود. به این ترتیب، این پوشش برای نواحی پر رفت‌وآمد مانند راه‌پله‌ها، ادارات و … که امکان برخورد اشیاء با دیوار وجود دارد و البته دیوارها و نمای خارجی ساختمان‌ها بسیار مناسب و کاربردی هستند.

مواد تشکیل دهنده کنیتکس

خاصیت ترکیب حاصل از مواد تشکیل دهنده‌ی کنیتکس نما و فرمولاسیون ترکیب آن‌ها موجب شده تا این مواد به یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین پوشش‌های ساختمان‌ها تبدیل شوند. به‌طور کلی مواد زیر اصلی‌ترین عناصر تشکیل دهنده‌ی کنیتکس محسوب می‌شوند:

  • پنبه نسوز
  • انواع رزین
  • دانه های رنگی
  • اکسید تیتان
  • پرلیت
  • الیاف مصنوعی
  • سرب
  • روی
  • کبالت
  • بی کربنات کلسیم
  • کلسیم

انواع رنگ‌های کنتیکس

انواع رنگ‌های کنتیکس

به‌طور کلی رنگ کنتیکس در سه دسته‌ی متفاوت کنیتکس روغنی، کنیتکس پلاستیکی و کنیتکس اکریلیک وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارا می‌باشند و در ادامه به توضیح هر کدام از این موارد می‌پردازیم.

کنیتکس روغنی

این نوع از کنتیکس‌ها ضد آب بوده و از آن بیشتر برای نمای ساختمان‌ها و دیوارها استفاده می‌شود؛ و دوام بسیار بالایی هم در برابر شرایط جوی دارد. در ضمن حلال این نوع رنگ‌ها بنزینی است و به این خاطر در هنگام اجرای کنتیکس، باید نکات ایمنی را رعایت کرد.

کنیتکس پلاستیکی

این نوع از رنگ‌های کنتیکس ضد آب نیست و به این ترتیب برای استفاده در نمای ساختمان و فضاهای بیرونی مناسب نخواهد بود. استفاده این نوع از کنتیکس‌ها برای پوشش دیوارهای داخلی رایج است.

کنیتکس اکریلیک

این نوع از کنتیکس‌ها نیز ضد آب هستند و استفاده از آن‌ها هم در دیواره‌های داخلی و هم در نماهای خارجی رایج است. در ضمن کنتیکس اکریلیک ضد آب نیست هست و مزیت دیگر آن خشک شدن سریع پس از نقاشی است. روی هم رفته این نوع رنگ، خاصیت دسته‌های روغنی و پلاستیکی را همزمان دارد.

انواع مختلف کنتیکس از منظر نوع بافت

همان‌طور که گفتیم کنتیکس‌ها به‌خاطر وجود مواد مختلف، بعد از اجرا ساختار و صاف و صیقلی ندارند و از منظر برجسته‌گی های سطح کار، به سه دسته‌ی کلی بافت درست، بافت متوسط و بافت ریز تقسیم می‌شوند. در واقع کنتیکس‌های بافت درشت‌تر کاملا قابلیت پوشاندن ناصافی‌های سطح را دارد و برای دیوار‌هایی که آسیب دیده‌اند بسیار مناسب و راهگشاست. در عوض کنیتیکس‌های با بافت ریزتر جزئیات طراحی و لبه‌های دیوارها را به وضوح نشان می‌دهند.

روش اجرای کنتیکس

اولین موضوعی که در مورد اجرای کنیتکس به‌مانند سایر نقاشی‌های ساختمانی اهمیت دارد؛ این است که سطحی که قرار است رنگ شود، به‌خوبی آماده گردد؛ به این معنی که گرد و غبار آن گرفته شده و اگر هم دیوار دارای لایه و پوسته پوسته است، این موارد باید حذف شوند و سطح یک‌دست شود.

اجرای کنتیکس بر روی دیواری که تازه سیمان شده باید زمانی صورت گیرد که سیمان کامل خشک شده باشد و معمولا گذشت 2 هفته برای این امر کافیست.

در مورد انجام کنتیکس نیز آماده‌سازی رنگ و میزان حلال به‌کار رفته، بسیار مهم است که باید توسط شخصی باتجربه صورت پذیرد؛ اجرای کنتیکس از طریق پیستوله و حتی غلطک امکان پذیر است، معمولا به‌جز رنگ کنتیکس روغنی باقی کنتیکس‌ها بودی بدی ندارند و زمان خشک شدن کنتیکس نیز بستگی به نوع آن دارد که پیش‌تر توضیح دادیم.

اما برای اجرای صحیح کنیتکس باید به مراکز و شرکت‌های متخصص و کاربلد، مراجعه نمایید. چرا که هم کیفیت مواد کنیتکس و هم نحوه‌ی اجرای آن بر روی ساختمان، بر روی زیبایی و دوام کار نهایی، اهمیت دارد. به همین خاطر در ادامه مطلب به معرفی بهترین شرکت اجرای کنیتکس در تهران می‌پردازیم.

بهترین مجموعه اجرای کنیتکس در تهران

همان‌طور که بیان شد برای انجام و اجرای صحیح کنیتکس به‌منظور پوشش دیوار و یا نمای ساختمان، و ظرافت و زیبایی و دوام هر چه بیشتر این کار، باید به مجموعه و شرکت مجرب و کاربلد مراجعه کنید.

 مجموعه و شرکت تخصصی و باسابقه‌ی آذرآبادگان با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه‌های مختلف تعمیرات و نمای ساختمانی از جمله بازسازی ساختمان، نقاشی، اپوکسی و اجرای رنگ نما و کنیتکس، یکی از باسابقه‌ترین و بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات مختلف نمای ساختمانی در کشور محسوب می‌شود. در ضمن گرچه دفتر مرکزی شرکت آذرآبادگان در تهران واقع شده، اما در تمامی شهرهای کشور خدمات خود را ارائه می‌کند.

متخصصین کارآزموده‌ی شرکت قادر هستند تا پروژه‌ی مدنظر شما را با تضمین کیفیت و در سریع ترین به انجام برسانند و در پوشش و استحکام بهتر ساختمان‌های‌تان، شما را یاری دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد کارهایی مدنظرتان، می‌توانید با شماره‌های شرکت تماس حاصل کنید.

سخن پایانی

کنتیکس یک نوع نقاشی یا پوشش ساختمانی بسیار مقاوم است که امروزه چه در فضای داخلی و دیوارهای درونی ساختمان‌ها و چه به‌عنوان یک لایه‌ی محافظت کننده در نمای بیرونی ساختمان‌ها، کاربرد دارد. ساختار مواد تشکیل دهنده‌ی کنتیکس موجب شده تا مقاومت و دوام خوبی در شرایط مختلف داشته باشد، انجام کنتیکس می‌تواند مستقیما روی سیمان صورت گیرد و نیاز به گچ‌کاری ندارد و همچنین بخاطر وجود برجستگی‌ها، به‌خوبی می‌تواند ضعف‌ها و ترک‌های دیوار را پوشش دهد. همه‌ی این فواید در کنار قیمت مناسب و اجرای سریع و ساده، موجب محبوبیت این پوشش شده است.

چنان‌چه قصد به‌کارگیری از این پوشش و اجرای آن را در ساختمان‌های خود داشتید، باید بدانید از آنجایی‌که هم کیفیت مواد کنیتکس و هم نحوه‌ی اجرای آن بر روی ساختمان، بر روی زیبایی و دوام کار نهایی، اهمیت دارد؛ برای انجام آن باید به افراد متبحر و کاربلد مراجعه کنید. شرکت آذرآبادگان با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه‌های مختلف تعمیرات و نمای ساختمانی، آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان در این زمینه می‌باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت