جدیدترین رنگ نمای ساختمان

جدیدترین رنگ نمای ساختمان

فهرست مطالب

نقاشی نمای ساختمانی یکی از اقداماتی که در زمینه نوسازی بخش بیرونی ساختمان انجام می‌گیرد. معمولاً برای نماهای بیرونی ساختمان و زیباسازی آنها می‌توانید از اقداماتی نظیر نقاشی و رنگ آمیزی نمای بیرونی و سنگ کاری استفاده نمایید. البته این گزینه‌ها با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی سنجیده می‌شوند و برای مناطق بارانی معمولاً به جای نقاشی بیرون ساختمان، از سنگ و آجرنما استفاده می‌شود. ولی خب همه این چیزها سلیقه‌ای می‌باشد و بعضی از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای هزینه‌های زیاد خرید سنگ و نماهای آجری و … از رنگ آمیزی با قیمت مناسب بهره‌مند شوند. در این مطلب به بررسی جدیدترین رنگ نمای ساختمانی خواهیم پرداخت پس با سایت آذرآبادگان همراه باشید.

نقاشی نما و رنگ‌آمیزی نمای بیرون از ساختمان‌ها

نقاشی نما و رنگ‌آمیزی نمای بیرون از ساختمان‌ها

رنگ آمیزی بخش‌های بیرونی ساختمان‌ها با بخش‌های داخلی تفاوت‌های زیادی دارد. معمولاً برای رنگ آمیزی نمای بیرون ساختمان‌ها از داربست و ابزارهای کار در ارتفاع استفاده می‌شود. همچنین جنس بدنه ساختمان در بخش بیرونی آن که از جنس سیمان یا فلز و کامپوزیت و … باشد نیز حائز اهمیت خواهد بود.

البته گاهی نمای بیرونی ساختمان‌ها دارای اشکالات و خرابی‌هایی نیز می‌باشد که قبل از رنگ آمیزی باید به رفع مشکل نمای ساختمان بپردازید. مثلاً یکی از مشکلات شایع کنده کاری در نمای ساختمان یا نشت آب از لوله‌ها می‌باشد که قبل از اینکه عملیات رنگ آمیزی را آغاز نمایید باید این مشکلات را به خوبی رفع نمایید. حتی گاهی نیاز به بازسازی ساختمان قبل از عملیات نقاشی نما می‌باشد که باید با توجه به سلیقه‌تان این کارها را از قبل آماده سازی و اجرا نمایید.

مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ نمای ساختمانی

معمولاً رنگ‌هایی که در نقاشی نمای ساختمان استفاده می‌شود، باید از خصوصت های مهمی برخوردار باشد و از آنجایی که نمای ساختمان در معرض دید قرار گرفته و همیشه باید در مقابل فصول مختلف سال و آب و هوای متفاوت، مقاومت بالایی داشته باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ نما در ساختمان‌ها شامل:

  • مقاومت عالی در مقابل باکتری و قارچ‌ها و جلبک‌ها
  • جذب نکردن گردوغبار
  • امکان شستشو و ضد آب بودن
  • مقاومت عالی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی
  • مقاومت در مقابل تابش مستقیم خورشید و اشعه uv
  • انعطاف عالی در مقابل ترک خوردگی سطحی

چگونه بهترین رنگ نمای ساختمان را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید برای بنای خود یک رنگ نمای مناسب انتخاب نمایید، باید بتوانید بهترین جنس آن را پیدا نمایید. معمولاً نماها جزو زیبایی شهر حساب می‌شوند و باید هر ساختمانی برای دریافت مجوز پایان ساخت از شهرداری، اقدام به نقاشی نمای ساختمان کرده باشد.

بعضی مواقع نیز افراد به دلیل نوسازی و ترمیم ساختمان‌های قدیمی خود از نقاشی نما استفاده می‌کنند. در چنین مواردی برای نمای بیرونی ساختمان نوسازی و رنگ آمیزی انجام می‌شود. باید برای اینکه رنگ آمیزی با موفقیت و اصولی انجام بگیرد، از بهترین نوع رنگ نمای ساختمان استفاده نمایید. البته در گروه آذرآبادگان انتخاب نوع و جنس رنگ را توسط کارشناسان ما قابل انجام است و شما فقط از ما مشاوره رنگ آمیزی دریافت می‌کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین نمای ساختمان را تحویل شما خواهیم داد. خدمات رنگ نمای ساختمان توسط آذرآبادگان باقیمت‌های بسیار عالی و زمان کم انجام می‌شود.

اگر در شهر قدم بزنید، با ساختمان‌های زیادی مواجه می‌شوید، خانه‌های مسکونی، ویلایی، آپارتمان‌های نوساز و جدید و سنتی و … که البته برای هر نوع ساختمان باید از یک رنگ مناسب و جذاب برای تزئین نما استفاده نمایید، مثلاً در یک خانه ویلایی زیبا در محیط‌های طبیعی و جنگلی باید از رنگ‌های شاد و روشن ترکیبی استفاده شود. تضاد رنگ را نقاش باید به خوبی بداند و در محیط‌های بیرونی ساختمان استفاده نماید.

بهترین برند رنگ نمای ساختمان

بهترین برند رنگ نمای ساختمان

یکی از بهترین رنگ نمای خارجی در ساختمان‌ها رنگ جوتن می‌باشد. رنگ محصولی از کشور نروژ بوده و یکی از بهترین رنگ‌ها در داخل ایران و دنیا به حساب می‌آید. البته قیمت این رنگ از نوع ایرانی بسیار بالاتر بوده ولی تنوع زیاد آن و کیفیت فوق‌العاده آن بسیار عالی می‌باشد. رنگ‌های ساختمانی اکریلیک جوتن نسبت به دیگر رنگ‌های جوتن در ایران از استقبال بیشتری برخوردار است.

رنگ‌های تولیدی کشور ایران نیز کیفیت مناسبی دارند و طبق استانداردهای دنیا تهیه شده‌اند و به دودسته تقسیم می‌گردند که شامل آنهایی که بر طبق درخواست مشتریان تولید می‌شوند و آنهایی که بر مبنای قیمت تهیه می‌گردند. رنگ‌های ایرانی باکیفیت بالا برای رنگ نمای ساختمان شامل جهان کنیتکس، رنگ ریف ایران، تهران کنیتکس، نیوکالر ایران، سان دکو ترکیه، روناس ایران و …

قیمت رنگ نمای ساختمان:

رنگ‌های زیادی در بازار موجودند که برای نماهای ساختمان و منازل بکار برده می‌شوند. قیمت رنگ‌ها به جنس و نوع برند آنها بستگی دارد که باید به نوع کاربرد آن در مناطقی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز دقت شود. مثلاً شرایط آب و هوایی در انتخاب رنگ واقعاً تأثیرگذار هستند و همچنین سلیقه مشتری نیز در آنها واقعاً تأثیر می‌گذارد.

رنگ‌های استخری برای مکان‌های بارانی بسیار عالی هستند و رنگ نانون نیز برای عایق مناسب هستند. رنگ روغن برای عایق رطوبت استفاده می‌شود، رنگ اکریلیک معمولاً ظاهر زیباتری داشته و در برابر پرتوهای آفتاب عالی و مقاوم هستند و در محیط‌هایی که با آب و هوای آفتابی هستند از این نوع رنگ زیاد استفاده می‌شود. رنگ استخری از رنگ‌های مورد استفاده در مقابل آب و باران است.

هزینه خدمات نقاشی نما در آذرآبادگان به عوامل زیادی بستگی دارد، یکی از موارد اصلی در تعیین قیمت مساحت ساختمان و بنا است. همچنین نوع و برند رنگ و زیرسازی‌ها، لوازم و تجهیزات نظیر داربست و … نیز از عوامل مهم دیگر می‌باشد. معمولاً پس از بازبینی و مشاوره توسط نقاش ما لیست قیمت و هزینه‌ها به‌صورت دقیق خدمتتان ارائه می‌شود.

مراحل رنگ آمیزی نمای ساختمان

پاک‌سازی سطوح دیوار و تمیزسازی آنها از گرد و غبارها و خاک قبل از رنگ آمیزی انجام می‌شود و همچنین هرگونه خلل و فرج بر روی سطوح باید صاف شده و به خوبی جلوه دهند. اگر سطوح نیاز به زیرسازی داشته حتماً باید با بهترین روش‌ها زیرسازی انجام گردد.

رنگ نمای شیروانی

نماهای شیروانی بیشتر در شمال ایران مرسوم است و به دلیل بارندگی زیاد امروزه بسیار متداول است. امروزه بیشتر از سفال برای سطوح شیب دار شمال استفاده می‌گردد. معمولاً برای سطوح شیروانی از رنگ اکریلیک پایه آب نما بهره می‌بریم. ولی اگر بخواهیم بر روی ورق‌های گالوانیزه در سطوح شیروانی نقاشی نما را انجام دهیم. ابتدا باید از واش پرایمر بر روی ورق‌ها سپس رنگ روغنی یا رنگ اکریلیک استفاده گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت