زيرسازي کنيتکس به چه شکل است؟

زيرسازي کنيتکس

فهرست مطالب

در واقع کنیتکس یک بافت کاملاً نرم برای پوشش نماهای ساختمانی است. کنیتکس برای پوشاندن سطوح ناصاف نماها استفاده می‌شود و در واقع یک نوع رنگ به‌حساب می‌آید که سطح‌های زیرین نماها را پوشانده و دانه‌های ریز و متوسط و درشت دارا است به همین دلیل قبل از اجرای کنیتکس زیرسازی کنیتکس جزو مواردی است که حتما باید به دقت صورت بگیرد و نیاز به تخصص دارد.

زیرسازی کنیتکس

زیرسازی با کنیتکس امروزه بسیار متداول و رایج است و برای از بین بردن سطوح ناصاف و برآمدگی استفاده می‌شود و در زمان انجام زیرسازی باید سطوح موردنظر و زیرین را بررسی نموده و بر مبنای نیازها و ضرورت‌هایتان انتخاب کرده و خریداری نمایید. قیمت کنیتکس با همدیگر متفاوت بوده و انتخاب هر نوع کنیتکس در قیمت تمام شده تأثیرگذار است. کنیتکس‌های پلاستیکی نسبت به موارد دیگر از قیمت مناسبی برخوردار است و می‌توانید با قیمت عالی آنها را خریداری نمایید. کنیتکس‌ها امکان شستشو دارند و مدت ماندگی آنها نیز بالاست و استفاده زیادی از آنها می‌شود.

تیم آذرآبادگان انجام دهنده زیرسازی کنیتکس حرفه‌ای

ما یکی از برترین ارائه‌دهنده‌های ساخت و تعمیر ساختمان‌ها و رنگ آمیزی آنها هستیم و می‌توانید با نیروهای متخصص و کارآمد خود انواع پروژه‌ها را انجام دهیم و می‌توانیم در زمان کمی پروژه‌ها را در مدت زمان کمی انجام دهید و کیفیت مناسب و بالایی به افراد ارائه می‌دهد.

ما می‌توانیم زیرسازی کنیتکس و خدمات مرتبط با رنگ آمیزی را به آسانی انجام دهید و با هزینه‌های مناسب و قیمت پایین خدمات عالی ارائه کنیم و رضایت شما را به همراه داشته باشیم. ما چندین سال است که در زمینه ارائه خدمات ساختمانی فعالیت کرده‌ایم و مشتریان اختصاصی خود را دارا هستیم و توانسته‌ایم خدمات ساختمانی بی نظیری ارائه دهیم.

نقش زیرسازی در نقاشی ساختمان‌ها

نقش زیرسازی در نقاشی ساختمان‌ها

در رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان در اولین مرحله باید زیرسازی را انجام دهید که نام دیگر آن لکه گیری نیز شناخته می‌شود. زیرسازی در نقاشی ساختمان یک کار نهایی و پایانی نیز به حساب می‌آید و باید زیرسازی اولیه بسیار عالی روی دیوار بنشیند و رنگ‌ها با خروجی زیباتری نمایش داده شود.

زیرسازی در نقاشی ساختمان چیست؟

امروزه برای افزایش دوام و زیبایی بیشتر رنگ روی دیوار، عملیات زیرسازی انجام می‌شود و زیرسازی روی دیوار خام یا رنگ خورده انجام می‌شود و روش کار نیز با موارد مختلفی انجام خواهد شد. زیرسازی ساختمان و دیوارها و دیگر بخش‌ها به این صورت است که رنگ اصلی را آماده می‌کنند و روی جذب بهتر رنگ روی دیوار تأثیر خواهد گذاشت. برای زیرسازی باید نوع دیوار و وضعیت آن بررسی شود و باتوجه‌به وضعیت، نوع و جنس دیوار و رنگ نهایی زیرسازی‌ها باهم فرق می‌کند.

روش انجام زیرسازی ساختمان برای کنیتکس

زیرسازی ساختمان برای رنگ‌آمیزی کنیتکس با رنگ‌های معمولی هیچ فرقی ندارد و شما باید از ابتدا لکه‌گیری‌ها و سوراخ‌ها و منافذ دیوارها را از قبل با سیمان و گچ بپوشانید. زیرسازی باید بتواند تمام ایرادات و عیب‌ها و شکاف‌ها و سوراخ‌ها را رفع نماید و سطح صاف را برای رنگ آمیزی به وجود بیاورد. رعایت موارد زیر در زمان زیرسازی بسیار حائز اهمیت است که شامل:

  • تمیزکاری سطوح
  • روغن کاری سطح با توجه به جنس دیوارها
  • بتونه کاری و سمباده کاری
  • آسترکشی
  • سمباده دوم
  • نقاشی و رنگ آمیزی
  • تمیز کاری دوباره سطح پس از رنگ زنی

تمیزکاری سطوح

تمیزکاری سطوح دیوار

در اولین مرحله باید سطح را به خوبی آماده سازی کنید و برای این کار با آب گرم و صابون و یک پارچه و اسفنج می‌توانید سطح‌ها را به خوبی تمیز نمایید. اگر سطوح شما چسبندگی دارد و آلودگی‌های زیادی در آنها وجود دارد، باید از محلول تری فسفات سدیم استفاده نمایید. دیوارهای نوساز و تازه گچ شده برای این تمیزکاری احتیاجی ندارند و دیوارهایی که قرار است دوباره روی آنها رنگ بخورد و سطحشان کثیف و آلوده هستند باید چنین عملیاتی انجام بگیرد.

روغن کاری سطوح

روغن کاری یک عملیاتی خاص برای دیوارهای نوساز و گچی است که روغن کاری دیوارهای گچی با روغن الیف یا پرایمر استفاده می‌شود و اگر می‌خواهید رنگ را مستقیماً روی دیوار گچی قرار دهید، معمولاً رنگ به خوبی بر روی دیوار قرار نمی‌گیرد و حتی امکان خوردگی رنگ دیوار با گچ و افزایش میزان مصرف رنگ را نیز دارا است. روغن کاری می‌تواند رنگ‌ها را در مقابل لایه‌های زیرین مقاوم نشان دهد و اهمیت زیرسازی ساختمان در اینجا به خوبی حس می‌شود.

بتونه‌کاری

حالا پس از پرایمر و روغن الیف زدن سطوح باید این اجازه را دهید که سطح به خوبی خشک شود و حالا بتونه کاری انجام دهید و بتونه یک ماده خمیری است که مقاومت سطح عایق کاری را بالا برده و سطح صاف و صیقلی برای ایجاد رنگ دارا است. شما با بتونه کاری می‌توانید شکاف‌ها و درز و برآمدگی‌ها را رفع کنید و یک سطح صاف و یکدست به وجود بیاورید. شما البته باید بعد از بتونه با کاردک و تیغ تمامی درزها و شکاف‌ها را هم سطح دیوار کنید تا تمامی بخش‌ها پر شوند.

زمان بتونه کاری باید به دیوار و مشکلات آن توجه کنید و اگر یک بخشی از دیوار مشکل داشته باید از قبل بتونه کاری نمایید. خرید بتونه روغنی و پلاستیکی نیز به رنگ نهایی کار بستگی دارد و باید آنها را با یک کاردک مناسب بر روی کل سطح پخش نمایید و معمولاً نقاش‌ها بتونه‌ها را درست می‌کنند و به صورت دست ساز در محل کار تهیه می‌کنند.

سمباده کشی

شما باید پس از بتونه کاری معمولاً بعد از 12 تا 24 ساعت که حسابی سطوح بتونه کاری خشک شد، حالا با یک سمباده نرم آنها را یکدست کنید و هیچ اثری از ناهمواری‌ها و زبری دیوار نخواهد ماند و تمامی مشکلات را با سمباده رفع نمایید. شما می‌توانید با سمباده سطوح دیوار را با دست لمس نموده و هر مشکلی که داشت آن را رفع نمایید. حالا در پایان یک‌پارچه مرطوب گردوخاک‌های سمباده زنی را پاک نمایید تا به مرحله زیرسازی نقاشی ساختمان بروید.

آسترکشی

شما در این بخش می‌توانید با رنگ مناسب و غلتک و قلم‌مو سطوح دیوار را رنگ آمیزی کرده و عملیات آستری کشی اولیه را انجام دهید و غلظت رنگی که در این مرحله استفاده کرده‌اید باید رقیق باشد تا سطوح کار سریع‌تر خشک شود. شما با مرحله آسترکشی اصولی می‌توانید زیبایی کار را دوچندان نمایید.

زیرسازی دیوار با پوشش کنیتکس

معمولاً دیوارهایی با رنگ کنیتکس و پوشش‌های سلولزی بسیار سخت‌تر از دیوارها پاک می‌شوند و باید در زمان کندن این رنگ به دیوار، آسیب‌پذیری انجام می‌شود و شما باید زیرسازی مناسب و قوی انجام دهید. اهمیت زیرسازی امروزه برای پوشش‌های کنیتکس از اهمیت زیادی در ساختمان‌ها برخوردار است و ما در این بخش می‌توانید به شما راهنمایی‌ها و کمک‌های لازم را انجام دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت