نقاشی ساختمان به سبک قدیم و جدید

نقاشی ساختمان به سبک قدیم و جدید

فهرست مطالب

نقاشی چیست؟

تمامی کارهایی که ما بر روی سطوح، دیوارها، سقف‌ها و تمامی محیط‌های چوبی آهنی با کمک رنگ به منظور زیبایی انجام می‌دهیم را نقاشی می‌گویند.

بسیاری از ما آدم‌ها برای زیبایی خودمان حاضر هستیم هزینه‌های گزافی پرداخت کنیم اما وقتی زمان هزینه برای منزل می‌شود این مسئله کمی برای ما دشوار به‌نظر می‌آید اگر زیبایی برای ما و شما حائز اهمیت است پس همان‌اندازه‌ که باید برای زیبایی خودتان هزینه می‌کنید به فکر زیبایی منزل خود باشید.

آیا نقاشی ساختمان هزینه ی اضافه کردن است؟

نقاشی ساختمان یعنی این‌که صرفه‌جویی در هزینه‌های منزل که بسیاری از افراد این‌گونه فکر نمی‌کنند و بر این باور هستند که نقاشی ساختمان یک هزینه اضافی می‌باشد اما این‌گونه نیست نقاشی ساختمان در واقع تمامی اقداماتی می‌باشد که ما باید هرساله انجام دهیم تا استحکام و زیبایی و قیمت بنای ما حفظ شود با نقاشی ساختمان به‌صورت مرتب و منظم و هرسال استحکام بنای ما حفظ‌ شده و بنای ما سالم و تازه به‌ نظر می‌رسد پس نقاشی ساختمان را یک هزینه قلمداد نکنید بلکه یک صرفه‌جویی و یک اقدام کاملاً مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.

برای این‌که بتوانیم توضیحاتی در مورد رنگ روغنی بدهیم لازم به ذکر است که بدانیم رنگ روغنی رنگی است که با تینر و یا مشتقات آن قابل حل بوده و قابلیت شستشو با آب رادارد.

این رنگ بسیار مقاوم می‌باشد اما باید توجه کنیم که بعد از مدتی مات می‌گردد که رفته‌رفته کدرتر می‌شود و فضای خانه دلگیر می‌شود پس نیاز است هرچند سال یک‌بار این کار تجدید شود.

اولین قدم برای نقاشی ساختمان چیست؟

برای کار نقاشی اولین اقدام جمع کردن چیدمان خانه پوشاندن وسایل مهم منزل می‌باشد بعد از این‌که منزل را تخلیه کردید کار آغاز خواهد شد، استادان کار نقاشی ساختمان بعد از ورود به خانه اولین اقدامی که باید انجام دهند باز کردن تمامی کلیدها و پریزها پوشاندن محیط‌هایی که هنوز پوشانده نشده‌اند می‌باشد بعد از این کار مرحله زیرسازی شروع می‌شود و آن‌ها باید با تیغ های مخصوص خود تمامی سطوح را صاف و صیقلی بکنند.

سپس ترک‌های باز شده در دیوار را به‌ اندازه‌ی نیاز باز کند تا بتوانم بتونه‌کاری و لکه‌گیری انجام دهند بعد از بتونه‌کاری و لکه‌گیری رنگ آستار شروع می‌شود. برای این‌که رنگ آستار را بر دیوارها زده شود نقاشان این رنگ را با تینر یا مشتقات تینر حل کرده و از غلطک و یا قلم‌مو استفاده می‌کنند.

نقاشی ساختمان به سبک قدیم و جدید چگونه بوده است؟

نقاشی ساختمان به سبک قدیم و جدید

 نقاشی ساختمان به سبک قدیم این بوده است که اول با قلم‌مو رنگ به دیوار زده می‌شد و سپس با غلطک پردازش داده می‌شد اما در عصر جدید فقط با غلتک این کار انجام می‌شود بعد از این‌که رنگ آستار به دیوارها زده شد باید چند روزی صبر کنیم تا دیوارها خشک شود بعد از خشک شدن دیوارها لکه‌گیری دو بار انجام می‌شود اگر ترکی هنوز باز نشده و روی دیوار مانده باید باید باز شود و لکه‌گیری انجام شود.

لکه‌هایی که از قبل انجام‌شده ولی هنوز پوشش‌دهی کامل روی آن‌ها انجام‌ نشده دوباره لکه‌گیری می‌شود و سپس آستار دوم روی آن‌ها زده خواهد شد بعد از این‌که آستار دوم بر روی دیوارها نشست باید چند روز دیگر صبر کرد تا کاملاً خشک شود لازم به ذکر است که بعد از خشک شدن دیوار و زدن دو دست آستر بر روی دیوارها این نکته بسیار مهم است که تمامی لکه‌ها پوشانده شده باشند و دیوارها به‌حدی صاف و صیقلی شده باشند که آماده رنگ اصلی شوند.

در این مرحله کار سقف‌ها آغاز می‌شود باید تمام لوسترها و چراغ‌ها و هالوژن ها باز شده لکه‌های سقف گرفته شود  و سقف‌ها رنگ شوند بعد از این‌که رنگ سقف اتمام پیدا کرد ادامه کار دیوار آغاز خواهد شد برای ادامه دادن رنگ دیوار این نکته بسیار حائز اهمیت است که ما باید تمامی تمامی سطوح کار را تمیزکاری انجام دهیم تا هیچ‌گونه گرد و خاکی در محیط نباشد برای انجام رنگ اصلی باید نسبت‌ به نظر صاحب کار و یا صاحب منزل مادر رنگ اصلی به رنگ روغنی اضافه شود تا رنگ موردنظر آماده شود سپس در قسمتی از دیوار برای نمونه کمی از رنگ اصلی زده می‌شود تا تأیید نهایی از طرف صاحب منزل گرفته شود.

سپس رنگ اصلی بر روی دیوار می‌نشیند بعد از اتمام کار چند روزی باید صبر کرد و هیچ کاری انجام نداد به‌هیچ‌ وجه نباید تمیزکاری در داخل ساختمان انجام شود چون ایجاد گردوخاک و تمیزکاری باعث می‌شود گردوخاک بر روی دیوار بنشیند و باعث برهم ریختن کیفیت کار گردد بعد از این‌که چند روز گذشت و کار کاملاً خشک شد کلیدها و پریزها نصب می‌شوند و این می‌تواند یک سیکل کامل از کار و رنگ روغنی باشد اما اگر شما دوست دارید رنگ روغنی که در منزل استفاده می‌کنید بازتابش خوبی داشته باشد باید رنگ روغنی براق استفاده کنید رنگ روغنی در کل دو دست دارد رنگ روغنی و مات.

 رنگ روغنی براق رنگی است که بازتابش بیشتر دارد و به‌ همین‌ علت عیب و ایراد و مشکلات کار و بهتر نشان می‌دهد ولی فضا را دل‌باز تر نشان می‌دهد  اما رنگ مات برعکس رنگ براق می‌باشد اما عیب و ایرادات را پوشش می‌دهد.

چه نوع مارک هایی از رنگ در بازار موجود است؟

در کل انواع مارک‌های متفاوتی ازرنگ های روغنی در بازار موجود می‌باشند که بهترین مارک معروف از آن  رنگ هادی رنگ سحر می باشند .

که هر دو نیز به‌صورت رنگ روغنی براق و رنگ روغنی مات موجود می‌باشند رنگ‌های روغنی در گالن‌های چهار کیلویی و بیست کیلویی موجود می‌باشند ولی این نکته نیز بسیار مهم است که هنگام خرید رنگ روغنی باید مادر رنگ‌های مورد نیاز نیز بخریم.

نکته دیگر این است که بعد از انجام بتونه‌کاری ها در انجام رنگ روغنی سنباده کاری نیز باید انجام شود، سنباده باعث صاف شدن و صیقلی شدن فضا می‌گردد و تمامی ایراداتی که از بتونه‌کاری برروی دیوار مانده را از بین می‌برد بعد از این‌که کار رنگ روغنی تمام شد مرحله رنگ زدن ابزارها و یا کارهای زینتی شروع می‌شود که مانده به سلیقه صاحب منزل در ابزارها و یا در جاهای مخصوص و یا در جاهایی که تزئینی نیاز است بر اساس نظر صاحب منزل رنگ روغنی خاصی بر آن محیط زده می‌شود تا محیط دل‌باز تر جذاب‌تر و زیباتر به‌نظر بیاید.

انواع متفاوت نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان انواع متفاوتی دارد نقاشی ساختمان شامل رنگ روغنی رنگ پلاستیک ،رنگ کنیتکس، مولتی کالر و انواع مدل‌های دیگر می‌شود پتینه کاری و یا کارهای دیگری نیز جزوی از نقاشی ساختمان هستند ولی به‌عنوان کارهای تزئینی بیشتر به حساب می‌آیند از بین تمامی مدل های رنگ رنگ روغنی و اکرولیک قابل شستشو بوده ولی رنگ پلاستیک برخلاف رنگ روغنی و رنگ اکرولیک قابل شستشو نیست.

نکته مهم اینه که رنگ پلاستیک و اکرولیک با آب حل می‌شود اما رنگ روغنی با تینر و مشتقات نفتی  حلالیت دارد رنگ مولتی کالر تقریباً نیاز به حلال ندارد و خودش به اندازه‌ای که نیاز باشد حل‌شده و آماده استفاده است.

امیدوارم از این پست ما نهایت استفاده را برده باشید و تفاوت نقاشی ساختمان به سبک قدیم و جدید را به درستی درک کرده باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت