نقاشی ساختمان در کرج

نقاشی ساختمان در کرج

فهرست مطالب

اگر از دکوراسیون منزل خود خسته شده اید و قصد تغییر آن را دارید، راه های مختلفی را میتوانید امتحان کنید ولی اگر بودجه لازم برای تغییر کلی دکوراسیون را ندارید، میتوانید به نقاشی ساختمان در کرج با آذر آبادگان فکر کنید. در واقع میتوان گفت که نقاشی ساختمان جزو راحت ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای ایجاد تغییراتی در ساختمان است.  چه بخواهید خودتان اقدام به نقاشی ساختمان بکنید و چه این کار را به متخصصانش بسپارید باید در مورد رنگ ها، ابزار های نقاشی و … آگاهی داشته باشید.

انواع رنگ های ساختمان اجرایی در کرج

با توجه به پیشرفت نسل بشر در تولید و تهیه انواع ابزارآلات ساختمانی، رنگ های متنوعی با جنس و تناژ رنگی گوناگون تولید شده است که شما میتوانید بر اساس بودجه، طرح و رنگ ساختمان و جنس مورد نظر دست به انتخاب بزنید. رنگ های گونان جنس های متنوعی نیز دارند در نتیجه سعی کنید بر اساس نیاز خود از بین جنس های مختلف انتخاب داشته باشید.

رنگ پلاستیک

معمولا نقاشان از رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان استفاده میکنند چرا که به راحتی در آب حل میشود و طرز تهیه آن آسان است. با توجه به این که برای درست کردن این رنگ از آب استفاده میکنند، به همین علت این دیوار های آغشته به این رنگ با آب شست و شو نمیشوند در نتیجه از این رنگ بیشتر برای نقاشی سقف و دیوار های گچی استفاده میکنند.

برای رنگ آمیزی دیوار ها به وسیله رنگ پلاستیک از دو نوع وسیله استفاده میکنند که یکی از آن ها غلتک است. غلتک وسیله ای است که حتی نقاشان غیر حرفه ای نیز میتوانند به وسیله ان به راحتی کار نقاشی ساختمان را انجام دهند. غلتک باعث میشود رنگ روی دیوار شره نکند و همچنین شما را از سختی کار با قلم مو نجات میدهد. از وسیله های دیگری که برای رنگ آمیزی رنگ پلاستیک میتوان استفاده کرد، پیستون میباشد که سرعت و دقت کار شما را به طور هم زمان بالا میبرد.

همان طور که گفتیم رنگ آمیزی ساختمان به وسیله رنگ پلاستیک آسان است ولی باید یک سری نکات را هنگام رنگ آمیزی رعایت کنید؛

  • سعی کنید بین رنگ آمیزی ها 2 ساعت وقفه داشته باشید.
  • ممکن است خشک شدن رنگ پلاستیک تا 7 روز طول بکشد بنابراین اصلا عجله نکنید.
  • به هیچ وجه از رنگ پلاستیک برای رنگ کردن چوب و فلز استفاده نکنید.
  • سعی کنید بعد از گذشت 2 تا 3 سال رنگ پلاستیک را تمدید کنید.
  • برای هر 10 کیلوگرم رنگ، 6 کیلوگرم آب نیاز دارید.

رنگ روغن

شما میتوانید از رنگ روغن برای رنگ آمیزی سطوح مختلف استفاده کنید ولی معمولا از رنگ روغن برای رنگ آمیزی سطوح فلزی، نرده ها استفاده میکنند. رنگ روغن را به وسیله تیرن حل میکنند و به همین دلیل نیز بوی رنگ روغن بیشتر از رنگ پلاستیک است و همچنین به نسبت رنگ پلاستیک دیرتر خشک میشود. رنگ روغن در سه نوع مات، براق و نیمه براق در بازار وجود دارد. از مزیت های رنگ روغن میتوان به امکان شست و شوی آن بدون کم رنگ شدن یا پاک شدن رنگ اشاره کرد. بهتر است از رنگ مات و نیمه براق رنگ روغن برای رنگ آمیزی سطوح اتاق خواب ها و از رنگ براق آن برای حال و پذیرایی و همچنین نرده های فلزی و چارچوب در ها استفاده کنید.

برای رنگ آمیزی سطوح به وسیله رنگ روغن میتوانید از پیستوله، غلتک و قلم مو استفاده کنید که ابزار مناسبی نیز میباشند. البته توجه داشته باشید که شاید بعد از اضافه کردن تینر به رنگ، نقاشی آن کمی سخت تر باشد. نقاشان نیمه حرفه ای باید از پیستوله و قلم مو استفاده کنند ولی غلتک مناسب نقاشان حرفه ای میباشد.

بهتر است قبل از رنگ آمیزی سطوح به وسیله رنگ روغن نکات زیر را رعایت کنید؛

  • ابتدا سطح مورد نظر را سنباده کشی کرده و سپس پاک کنید.
  • گرد و غبار و یا هر اودگی موجود در محیط را پاکسازی کرده و در صورت نیاز با آب شست و شو دهید.
  • اگر سطح مورد نظر نقاشی احتیاج به ترمیم دارد، ابتدا کار ترمیم را انجام دهید.
  • سعی کنید یک لایه آستر نازک بزنید.
  • سپس لایه نهایی را به کمک غلتک مورد نظر رنگ آمیزی کنید.

 توجه داشته باشید کخ مزایای استفاده از رنگ روغن برای رنگ آمیزی ساختمان بسیار زیاد است. رنگ روغن در مقایسه با سایر رنگ ها دوام بالایی دارد و همان طور که در بالا هم گفتیم قابلیت شست و شو دارد. در برابر رطوبت و هر گونه آلودگی دیگر نیز عایق بوده و خاصیت ضد رنگ دارد.

رنگ بلکا

بلکا در واقع نوعی الیاف سلولزی میباشد ولی در دسته بندی رنگ های ساختمانی قرار گرفته است که البته میتوان گفت که رنگ بلکا میتواند گزینه بسیار مناسبی برای رنگ آمیزی ساختمان باشد. بلکه ترکیب خمیر مانندی دارد که شما باید برای استفاده آن را با آب مخلوط کنید. برای رنگ آمیزی هر سه متر مربع از دیوار شما به یک کیلوگرم خمیر بلکا نیاز خواهید داشت. برای رنگ آمیزی رنگ بلکا دیگر استفاده از قلم مو و غلتک توصیه نمیشود و بهتر است از کاردک استفاده کنید.

استفاده از رنگ بلکا مزیت های گوناگونی دارد که از آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • بلکا دیوار شما را عایق میکند که در واقع میتوان گفت عایق خولبی در برابر حرارت و صدا است.
  • رنگ بلکا چون یک رنگ طبیعی است در نتیجه شبیه رنگ هی شیمیایی از خود بویی تولید نمیکند.
  • این رنگ قابلیت شست و شو دارد.
  • ضد آتش سوزی است.
  • قابلیت ترمیم دارد.
  • رنگ بلکا تنوع رنگی بالایی دارد.
  • در برابر ضربه مقام است و به راحتی ترک نمیخورد.
  • رنگ بلکا با توجه به داشتن چنین ویژگی های خوبی ارزان قیمت و مقرون به صرفه است.

دانست نکات زیر قبل از انتخاب رنگ ضروری است؛

  • توجه داشته باشید که اگر قصد فروش خانه را دارید، سعی کنید از رنگ های خنثی استفاده کنید چرا که احتمال دارد صاحب خانه جدید رنگ سطوح را نپسندد و در نظر داشته باشد مجددا رنگ کند. در صورتی که از رنگ های تیره استفاده کرده باشید رنگ آمیزی مجدد سطوح به انرژی و هزینه بیشتری نیاز خواهد داشت.
  • سعی کنید برای رنگ آمیزی اتاق خواب ها از رنگ های آرامش بخش استفاده کنید.
  • بهتر است رنگ خانه را بر اساس وسایل خانه انتخاب کنید تا هماهنگ باشند.
مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت