نمای کنیتکس چیست

فهرست مطالب

نمای کنیتکس

نمای کنیتکس و رنگ کنیتکس در واقع یک فرمولاسیون شرکت سوئیسی است که دارای پوشش نرم و بافت عالی بر روی دیوار اتاق و حیاط‌ها و نماهای ساختمانی است و باعث افزایش مقاومت سطوح در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی نظیر باران و برف و رطوبت می‌شود. کنیتکس که شامل مواد رزین سنتیک، پرلیت، پنبه نسوز و … است و ضخامت زیادی نسبت به رنگ‌های معمولی دارد.

این رنگ با استفاده از پیستوله با سرعت و شدت بالا و گاهی هم با غلتک به سطح مورد نظر پاشیده خواهد شد و تمامی حفره‌ها و سوراخ‌های دیوار را می‌پوشاند. از رنگ کنیتکس برای نقاشی فلز و سیمان و سنگ استفاده می‌شود. وقتی که یک نقاش ساختمان می‌خواهد فرایند رنگ آمیزی کنیتکس را انجام دهد باید به این کار مسلط باشد تا بتوانید وظیفه خودش را به درستی انجام دهد. او باید با مهارت خویش بتواند نقاشی را به طرز شگفت انگیزی با کنیتکس اجرا کند و روح تازه‌ای به دیوارهای بی جان ساختمان شما بدهد و همانند یک اثر هنری جذاب خلق کند، به همین دلیل است که اجرای کنیتکس نیاز به تخصص و تجربه دارد.

منظور از کنیتکس چیست؟

منظور از کنیتکس چیست

رنگ‌های کنیتکس یک سری پوشش‌های مخملی شکل هستند که در زمان کشیدگی دست روی آن می‌توانید به راحتی بافت پشمی شکل را حس کنید. برای حفظ کیفیت این رنگ حتی در شرایط آب‌وهوایی مختلف می‌توانید از رنگ کنیتکس روغنی، اکریلیک و پلاستیکی استفاده کنید که هرکدام البته برای فضاهای مختلفی استفاده می‌شود و با توجه به سلایق افراد مختلف انجام می‌شود و باعث زیبایی نمای ساختمان می‌شود. معمولاً رزین که برای رنگ این ساختمان‌ها بکار می‌رود در نقاشی و دیگر موارد ربط دارد و باید رنگ خاصیت پوششی در کنار تزئینی و زیبایی داشته باشد.

انواع رنگ‌های کنیتکس

رنگ کنیتکس در سه مدل تولید شده که شامل روغنی، پلاستیکی و اکریلیک وجود دارند و تفاوت اصلی آنها در حلال مورد استفاده آنهاست.

رنگ کنیتکس روغنی:

این رنگ کاملاً ضد آب بوده و برای نمای ساختمان و دیوار حیاط و ضد آب بودن استفاده می‌شود. مزیت این رنگ‌ها افزایش مقاومت نماهای ساختمانی در برابر باران‌های اسیدی همانند شهرهای آلوده است و در تهران شما به‌راحتی می‌توانید از این رنگ استفاده کنید و طرح برجسته رنگ کنیتکس روغنی می‌تواند باعث زیبایی ساختمان شما شود و حلال رنگ روغنی نیز بنزین است که در زمان رنگ زدن باید نکات ایمنی را رعایت کنید تا دچار آتش سوزی نشوید.

رنگ کنیتکس پلاستیکی:

کنیتکس پلاستیکی یا کنیتکس دیواری که ضد آب نیست و برای نقاشی نمای ساختمانی نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. رنگ کنیتکس پلاستیکی برای پوشش داخل خانه‌ها و محیط‌هایی که رطوبت کمی دارند می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد و حلال این رنگ آب است که ویژگی خشک‌شدن سریع‌تر را نسبت به دیگر کنیتکس‌ها دارد.

کنیتکس اکریلیک:

کنیتکس اکریلیک دارای مزیت‌های مناسبی است که حلال آن نیز آب بوده و زمان خشک‌شدن آن نیز بسیار کم است و ضد آب بوده و می‌توانید حتی برای شستشوی استفاده نمایید. از این رنگ‌ها بیشتر برای نماهای ساختمانی و پوشش دیوارهای داخلی استفاده می‌شود. این رنگ با سطوح صاف و زبر سازگاری داشته و با پیستوله یا همان اسپری رنگ می‌توانید رنگ آمیزی کنید.

انواع بافت کنیتکس

کنیتکس دارای سه نوع بافت متفاوت در بازار است که شامل:

  • کنیتکس بافت درشت

این مدل برای دیوارهای که سطوح یکدست ندارند و جدیداً تخریب شده‌اند و یا نیاز به تعمیر دارند، مناسب است و می‌تواند تمام برآمدگی‌ها و سوراخ‌ها را بپوشاند.

  • کنیتکس بافت متوسط
  • کنیتکس بافت ریز

این مدل با بافت ریز و لطیف‌تر برای خطوط طراحی روی نماها و دیوارها بعد از رنگ آمیزی مناسب هستند و باعث تغییر ساختار معماری داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

روش اجرای کنیتکس با غلتک و پیستوله

روش اجرای کنیتکس با غلتک و پیستوله

مراحل انجام رنگ آمیزی کنیتکس شامل موارد زیر است:

قبل از رنگ‌آمیزی، باید توجه داشت که سطح‌های زیرین باید از هر گردوخاکی پاک شوند و اگر خاک زیادی روی سطح داشته باشد باید از قبل آنها را تمیز نمایید و معمولاً مراحل اجرای رنگ کنیتکس برای فضاهای داخلی 80 متری حدوداً 7 تا 8 ساعت طول می‌کشد. جاافتاده رنگ نیز دو سه هفته زمان نیاز دارد.

مزیت‌های نمای کنیتکس

پوشش‌ها یکی از ضخامت‌های عالی برای عایق صوت و حرارت هستند و پوشش کنیتکس به‌عنوان محافظ عمل کرده و در مقابل خوردگی و سایش به خوبی عمل کرده و یک پوشش ضدخوردگی عالی نیز ایجاد می‌کند که با هر ضخامتی تولید می‌شود. معمولاً کنیتکس‌ها سرعت اجرای بالایی داشته و تنوع رنگ و بافت در آنها باید شده تا انتخاب مناسب برای مصرف‌کننده‌ها باشد و آنهایی که به زیبایی اهمیت می‌دهند می‌تواند بهترین انتخاب برای آنها باشد.

روش اجرای پوشش کنیتکس

در اجرای پوشش کنیتکس باید سطوح مد نظرتان را برای رنگ آماده سازی نمایید و سطح باید از هر آلودگی عاری باشد و اعمال پرایمر به عنوان آستر که در زمان اجرای راحت‌تر کنیتکس به عنوان لایه اول نیاز است. حالا که سطح مورد نظرتان برای رنگ آماده شده است باید با پیستوله به راحتی نقاط قابل اجرا را ورز دهید و با پیستوله می‌توانید پوشش‌های سیلوتکس را به صورت یکنواخت بر روی سطوح پخش کنید و نتایج مطلوب حاصل شود.

زمان مورد نیاز رنگ آمیزی کنیتکس

اگر می‌خواهید نماها و فضاهای باز بیرون را رنگ آمیزی بکنید باید در زمان بارندگی از این کار بپرهیزید، زیرا رطوبت از چسبندگی رنگ به سطح جلوگیری کرده و باد می‌کند. در فصل گرما نیز هوا نباید از 40 درجه بیشتر شود و در زمستان نیز دما نباید زیر صفر درجه باشد.

باید توجه داشت که سطوح بدون آلودگی و گردوغبار باشد و مواد رنگی را از دسترس اطفال دور نگه داشته و کنیتکس روغنی باید در یک فضای مناسب و به‌دوراز مواد مشتعل باشد. اجرای کنیتکس باید توسط یک شخص استادکار انجام بگیرد.

روش تمیز نگه داشتن کنیتکس

کنیتکس معمولاً ضد آب است و به خودش آن را جذب نمی‌کند و می‌توانید با آن آلودگی‌های مختلف را از بین ببرید. هر نوع آلودگی البته با آب از بین نمی‌رود و باید از یک برس با دانه‌های ریز با صابون آنها را تمیز نمایید. برای تمیز کردن کنیتکس ابتدا آلودگی‌ها را حل نموده و در آخر آن را بشویید.

کاربرد رنگ کنیتکس در دکوراسیون

بهترین کاربرد این رنگ در راهروهای ساختمان‌ها است که کنیتکس باعث زیبایی دوچندان سالن‌ها و لابی‌ها می‌شود و یک عایق صورت و حرارت نیز است و حتی در سالن‌های سینما می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد و برای دیوارهای داخلی نیز یکی از بهترین گزینه‌هاست. حتی در نماها نیز پیشنهاد می‌شود.

قیمت رنگ کنیتکس

قیمت رنگ کنیتکس به برند تولیدکننده و کیفیت مواد بستگی دارد و قیمت اجرای آن نیز به ارتفاع سطح و زیرسازی کار بستگی دارد. نوع رنگ مصرفی تأثیر زیادی دارد و رنگ کنیتکس پلاستیکی ارزان امروزه بهترین گزینه نسبت به رنگ کنیتکس اکریلیک گران‌قیمت است.

همانطور که میدانید رنگ یا نمای کنیتکس نیاز به مهارت دارد، برای مشاوره و استعلام قیمت میتوانید با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت