رنگ‌های مد سال 2022 برای ساختمان چیست؟

رنگ های مد سال 2022

فهرست مطالب

رنگ‌های مد سال 2022 برای ساختمان

انتخاب رنگ‌های مد سال از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر می‌خواهید دیوارها و نقاشی ساختمان خود را کاملاً به روز و جدید نگه دارید باید از این رنگ‌ها آشنایی داشته باشید. رنگ‌های ملایم و آرام بخش و خنثی جزو رنگ‌های ترند سال 2022 به شمار می‌آید. خانه‌هایی را با این رنگ مشاهده کرده‌اید که در بخش‌های مختلف استفاده کرده‌اند. معمولاً وقتی یک رنگ سال 2022 میلادی یا 1401 شمسی انتخاب می‌شود، باید علاوه بر دیوارها، دکور و مبلمان نیز از این رنگ‌ها الهام گرفته شوند. در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با رنگ‌های مد سال آشنا کنیم.

انتخاب رنگ سال شامل تمام زندگی افراد و صنایع مختلف است که حتی در صنایع نساجی نیز از این رنگ برای لباس‌ها بهره برده می‌شود و معرفی رنگ سال بر تمامی موارد اقتصادی و مالی تأثیرگذار است و در روح و روان افراد نقش دارد. یکی از مواردی که از رنگ‌های سال بهره‌مند می‌شود، نقاشی یا رنگ آمیزی ساختمان است که شما می‌توانید با هزینه‌های بسیار پایین، دیوارهای منزلتان را با رنگ مد تغییر دهید. طرح‌های جدید رنگ سال را در این مقاله کامل معرفی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

چرخه رنگ

چرخه رنگ

معمولاً هر نوع رنگ تأثیرات روان‌شناسی بر مغز افراد دارد و باعث ترشح هورمون‌های مختلفی در بدن انسان‌ها خواهد شد. چرخه رنگ نخستین بار توسط نیوتن اختراع شده و حالا با گذشت سال‌ها، دامنه‌های آن تغییرات زیادی کرده است.

انتخاب انواع رنگ در طراحی‌های داخلی

معمولاً انتخاب درست رنگ دیوارها در ساختمان بسیار حائز اهمیت است و باید به طور اصولی رنگ اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق کودک نیز منطبق با دیوارها انتخاب گردد. رنگ‌ها امروزه نقش زیادی در نمایش وسایل منزل دارد. طراحی داخلی از رنگ‌های سال بهره‌مند می‌شود و مثلاً شما رنگ اتاق‌خواب‌ها را باید ملایم انتخاب کرده و مثلاً از رنگ‌های جیغ نظیر قرمز باید بپرهیزید و دلیل آن نیز به‌خاطر افزایش ضربان قلب با رنگ قرمز است و حتی بر خوابیدن اشخاص تأثیرگذار است.

روان‌شناسی رنگ‌ها

روانشناسی رنگ ها

روان شناسی رنگ‌ها امروزه حتی به کمک طراحان دکوراسیون نیز آمده است و می‌توانند استایل‌های مختلفی را برای دیواره‌ها و دکوراسیون داخلی منزل بکار ببرند. مثلاً رنگ سفید احساس خنکی به افراد القا می‌کند و رنگ‌های نارنجی نیز یادآور طبیعت و پاییز و رنگ سبز نیز نماد طبیعت و سرسبزی است. برای اتاق‌خواب‌ها بیشتر سعی کنید از رنگ‌های آبی بهره ببرید.

رنگ مد سال 2022

رنگ سال 2022 به عنوان لطافت و احساس بالا و آرامش معرفی شده است. شما با دیدن اطراف خود می‌توانید از این رنگ‌ها در منزلتان بهره‌مند شوید. حتی از این رنگ‌ها در مبلمان و وسیله‌های مختلف داخل خانه نیز استفاده نمایید. دلایل زیادی برای انتخاب رنگ سال وجود دارد. رنگ سال معمولاً جزو رنگ‌های محبوب و پرطرف‌دار سال 2022 به‌حساب می‌آید که به همین خاطر افراد برای طراحی داخلی خانه از آنها بهره‌مند می‌شوند.

یکی از رنگ‌های متنوع و جذاب رنگ آبی چینی چینی می‌باشد که توسط مارک پی پی جی معرفی شده و ترکیبی از کبالت با جوهر بدن خون است و آرامش زیادی به افراد می‌دهد و جزو رنگ‌های کلاسیک آبی خشک‌تر و ثابت‌تر است.

رنگ‌هایی با طرح منحنی تصادفی

رنگ‌هایی با طرح منحنی تصادفی

یکی از جذابیت‌های این طرح عالی این است که می‌تواند به دیوارهای شما زیبایی خاصی ببخشد و این طرح با منحنی‌های به شکل دایره‌ای در بخش‌های مختلف خانه به طور کاملاً تصادفی رنگ آمیزی می‌شود و کاملاً یکدست نقاشی خواهد شد.

طرح آبرنگ کرانچ

یکی از جذابیت این طرح باعث می‌شود تا جلوه خاصی به دیوارهای اتاق ببخشد و با طرح آبرنگ کرانچ می‌توانید دیوار را همانند یک بوم که بر روی آن آب آبرنگ پاشیده شده، نقاشی شود. در این طرح برای گوشه‌های دیوار اتاق کار کنید و رنگ‌های کم‌رنگ‌تر را به سمت پایین‌تر بکشانید. برای این طرح می‌توانید از رنگ‌های مختلفی استفاده کنید که این به حالت رنگ‌شناسی شما بستگی دارد.

سبک تقسیم عمودی در رنگ

یکی از سبک‌های رنگ آمیزی ساختمانی است که به شکل تقسیم عمودی است. این شکل که ابتدا دیوار را به دو بخش نیمه بالا و پایینی تقسیم‌بندی می‌کنیم و در بالای دیوار یک نوع رنگ بکار می‌رود و در بخش پایینی نیز رنگ دیگری استفاده خواهد شد. اگر بخواهید یک جذابیت خاصی در آن ایجاد کنیم، می‌توانید به بخش بالایی و پایینی دیوار فضای زیادتری دهید و یک قسمت را نسبت به دیگر بخش بیشتر رنگ بزنید.

طرح قطره‌های رنگ

یکی از طرح‌های جذاب سال 2022 رنگ آمیزی که می‌توانید برای طراحی دیوارهای خانه‌تان استفاده نمایید و جلوه‌های زیبایی به افراد می‌دهد. در این طرح می‌توانید اشکال هندسی را با خاصیت قطره‌های چکیده نقاشی نمایید. در این سبک می‌توانید مهارتتان را با قطره‌های رنگ روی دیوار نشان دهید.

طرح گل‌دار نقاشی ساختمانی

طرح های گلدار ساختمان

یکی از طرح‌های زیبای سال 2022 که طرح گل‌دار برای نقاشی ساختمان استفاده می‌شود و گل همیشه نماد زیبایی و جذابیت است و هیچ وقت از مد نمی‌افتد. از این طرح گل‌دار می‌توانید برای اتاق‌های خواب و آرامش بخش استفاده نمایید و حتی برای منازل و محل کارتان می‌توانید از رنگ‌های جذاب و پرانرژی بهره ببرید. طرح گل‌دار از اشکال پرطرف‌دار در میان مردم بوده که می‌توانید طرح‌های گل‌دار زیبایی را خلق نمایید.

رنگ سال 2022 چیست؟

شرکت پنتون رنگ سال را very peri  انتخاب کرد که یک رنگ آبی بنفش بوده که به رنگ گل پریوش است. این رنگ در 2022 به عنوان وفاداری و ثبات است و با رنگ قرمز ترکیب شده است. از هدف‌های پنتون برای انتخاب این رنگ سال برای بهار و تابستان است که نماد زیبایی و روحیه است. البته در سال 2021 دورنگ زرد و خاکستری اعلام شد و رنگ سال 2022 نیز همانند سال گذشته به صورت ترکیبی است. البته انتخاب رنگ به اتفاقاتی که در طی سال اتفاق می‌افتد بسیار بستگی دارد.

جنگ، بیماری، بلایای طبیعی و خشکسالی از جمله عوامل تأثیرگذار انتخاب رنگ سال است. معمولاً انتخاب رنگ باروحیه‌های فرهنگی ارتباط مستقیمی داشته و رنگ‌هایی که نشان دهنده خلق و خوی جهان هستند و به عنوان نماد سال انتخاب می‌شوند و بر روی دیوارهای منزل، لباس‌ها، خانه و دکوراسیون تأثیرگذار هستند. در ادامه اگر هر سوالی در زمینه مد سال ساختمان داشتید می توانید از ما در بخش دیدگاه ها بپرسید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت