قیمت رنگ آمیزی ساختمان – قیمت رنگ کاری ساختمان

قیمت رنگ کاری ساختمان

فهرست مطالب

برای اینکه یه رنگ کار ساختمان را با کیفیت به انجام برسانید، حتماً باید اطلاعات داشته باشید. یعنی باید شرکت‌های مختلف را بررسی کنید، در مورد کیفیت کار آنها تحقیق کنید و قیمت را هم از آنها بپرسید. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که در مورد قیمت رنگ آمیزی ساختمان و رنگ‌کاری ساختمان را به شما توضیح دهیم. یعنی در مورد نحوه قیمت گذاری و عوامل تاثیرگذار روی قیمت اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار می‌دهیم و در نهایت شرکتی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای تجربه یک قیمت استاندارد در رنگ کاری ساختمان به آنجا مراجعه کنید.

محاسبه قیمت رنگ کاری ساختمان

زمانی که می‌خواهید قیمت رنگ آمیزی ساختمان را متوجه شوید، باید بدانید که هزینه آن چگونه محاسبه می‌شود. قبلاً هم گفتیم که هزینه کلی بستگی به متراژ دارد اما بخش‌های مختلفی در ساختمان هستند که شرایطشان با هم کمی متفاوت است که در ادامه آنها را به شما توضیح می‌دهیم.

  • هزینه نقاشی برای سقف و دیوارها بر اساس متر مربع است و معیار دیگری برای آن وجود ندارد.
  • هزینه رنگ آمیزی درها بر اساس متر مربع است.
  • هزینه رنگ آمیزی درب‌های آهنی که در ساختمان وجود دارند، مثلاً درب پارکینگ یا درب حیاط هم به صورت متر مربع و هم به صورت تعداد است.
  • هزینه نقاشی نرده بستگی به این دارد که نرده مورد نظر شما ساده است یا دستگیره دارد که این جزو تفاوت‌های بسیار مهمی به حساب می‌آید و آن را بر اساس متر طولی محاسبه می‌کنند.
  • اگر یک سری شکل و شمایل‌ها و برجستگی‌ها روی دیوار یا سقف وجود داشته باشد، باز هم آن را بر حسب متر طولی حساب می‌کنند.
  • هزینه رنگ آمیزی چهارچوب در هم با توجه به نوع و شکلشان بر اساس متر طولی یا به صورت عددی است.
  • متراژ فضاهای مختلف در سقف و دیوار که نیاز به نقاشی ندارد هم بر اساس متر طولی محاسبه می‌کنند و از هزینه کلی کار کم خواهند کرد.

روش محاسبه قیمت رنگ آمیزی ساختمان

برای رنگ کاری ساختمان باید یک روش محاسبه دقیق و واحد داشت. اولین کاری که شرکت مورد نظر برایتان انجام می‌دهد، این است که هزینه نقاشی را برایتان تخمین می‌زند تا شما ببینید که تمایل به ادامه همکاری دارید یا نه. برای تخمین، اول باید متراژ زیر بنای ساختمان مشخص شود. بعد از اینکه متراژ زیر بنا به دست آمد، آن را ضرب در عدد ۳ می‌کنند تا متوجه شوند متراژی که برای رنگ آمیزی نیاز دارند، چقدر است.

در واقع عدد به دست آمده متراژ دیوارها و سقف‌ها را هم در بر می‌گیرد.

اجازه دهید با ذکر یک مثال موضوع را برایتان تفهیم‌تر کنیم. فرض کنید که شما می‌خواهید یک ساختمان ۱۰۰ متری را نقاشی کنید. در چنین حالتی عدد ۱۰۰ را به عنوان متراژ زیربنا در نظر می‌گیرید و آن را در عدد ۳ ضرب می‌کنید. عدد به دست آمده ۳۰۰ است. ۳۰۰ یعنی مجموعه سقف و دیوار که باید رنگ آمیزی شود.
اگر بخواهید به بخش‌های دکوری ساختمان هم دسترسی داشته باشید و آنها را رنگش کنید، هر یک متر از این بخش‌ها به اندازه نصف یک متر دیوار به محاسبه شما اضافه می‌شود. برای هزینه قاب پنجره  درکگ، نرده و چهارچوب هم با توجه به متراژ کلی آنها به اندازه متر مربع آنها را به عدد به دست آمده اضافه می‌کند و هزینه نهایی مشخص می‌شود.

عوامل مهم و موثر بر قیمت نقاشی ساختمان

در مورد قیمت رنگ کاری ساختمان یک سری عوامل هست که بیشتر از همه تاثیر گذار هستند و می‌توانند قیمت نهایی را مشخص کنند. ما این عوامل را به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم.

نوع رنگ انتخابی

اولین عاملی که می‌تواند تاثیرگذار باشد، نوع رنگی است که شما انتخاب کرده‌اید. رنگ بر اساس قیمت با یکدیگر متفاوت است. مثلاً رنگ روغنی مات با رنگ روغنی براق، رنگ پلاستیک، آکریلیک، پتینه کاری و مواردی از این قبیل با یکدیگر متفاوت هستند و در نهایت هزینه آنها هم با یکدیگر فرق خواهد داشت.

نقشه و پلان ساختمان

موردی که خیلی‌ها به آن توجه نمی‌کنند، نقشه ساختمان است. ممکن است دو ساختمان ۱۰۰ متری هزینه متفاوتی برای رنگ‌کاری داشته باشند، زیرا مثلاً یک ساختمان تعداد اتاق خواب بیشتری دارد یا نقشه ساختمان پیچیده‌تر است؛‌ مثلاً راهرویی دارد یا اینکه نوع دیوار آشپزخانه آن به خاطر مدل خاص کابینت‌ها کار نقاشی را سخت‌تر می‌کند که همه این‌ها می‌تواند قیمت را بالا ببرد.

تنوع و خلاقیت

تنوع و خلاقیتی که در نقاشی ساختمان استفاده می‌شود، روی هزینه نهایی تاثیرگذار است. فرض کنید که شما می‌خواهید اتاق کودکتان را رنگ آمیزی کنید و می‌خواهید یک سری طراحی‌ها را روی آن پیاده کنید. در چنین شرایطی قیمت تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

زیر سازی برای رنگ

قطعاً رنگ کردن یک ساختمان نوساز با یک ساختمان قدیمی متفاوت است و قیمت آنها هم با یکدیگر فرق دارد، زیرا اگر شما بخواهید یک ساختمان قدیمی را دوباره از اول رنگ کنید، نیاز به اقدامات آماده‌سازی یا بهتر است بگوییم زیرسازی دارید. مثلاً یک سری پستی بلندی‌ها و حفره‌ها در دیوار وجود دارد که اول باید با بتونه آنها را پر کرد. سپس باید از پرایمر استفاده کنید و تمامی فضاها را یکدست کنید و بعد به سراغ استفاده از رنگ اصلی بروید.

همه این‌ها نه تنها کار شما را طولانی‌تر می‌کند، بلکه باید هزینه مواد بیشتری هم برای آنها پرداخت شود. در نتیجه قیمت کل و نهایی هم بالا خواهد رفت که البته انجام این کار ارزشش را دارد. زیرا اگر این اقدامات زیرسازی و آماده‌سازی انجام نشود، نتیجه کار شما تمیز از آب در نخواهد آمد.

اطلاع از قیمت نقاشی ساختمان

با تمام مواردی که توضیح داده شد، شاید خیلی‌ از شما بخواهید قیمت دقیق را سوال کنید یا با توجه به نوع ساختمانتان متوجه قیمت‌ها شوید. ما در این قسمت مجموعه خودمان یعنی آذرآبادگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مجموعه بیشتر از دو دهه در این عرصه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید اقداماتی مانند زیرسازی، آماده‌سازی رنگ ساختمان، ایجاد طراحی‌های مختلف را به مجموعه بسپارید و مطمئن باشید که یک کار کاملاً حرفه‌ای را تحویل می‌گیرید.

از طرفی می‌توانید با مشاورین سایت تماس بگیرید و در مورد قیمت‌ها سوال کنید. شماره تماس‌های ما در صفحه اصلی سایت درج شده است و مشاورین در هفت روز هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی شما هستند. همچنین می‌توانید نمونه اجرای نقاشی را هم در قالب فیلم یا عکس در سایت مشاهده کنید و با نحوه کار ما آشنا شوید.

قطعاً زمانی که شما تصمیم می‌گیرید نقاشی ساختمان را انجام دهید، به این فکر هستید که یک کار بی‌ عیب و نقص تحویل بگیرید و به طور کل زیبایی ساختمانتان را افزایش دهید. شاید خیلی از شماها بخواهید ساختمان را بفروشید و روی ارزش خرید آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید و می‌خواهید آن را بالاتر ببرید. قطعاً یک نقاشی ساختمان با کیفیت می‌تواند بدین منظور به شما کمک کند. اگر می‌خواهید از قیمت‌ها به طور دقیق اطلاع پیدا کنید، باید در مورد اهدافتان برای رنگ ساختمان صحبت کنید. یعنی اینکه می‌خواهید چه نوع رنگ‌هایی را استفاده کنید یا چقدر هزینه کنید و مواردی مانند متراژ و تعداد اتاق‌ها را به مشاورین ما اعلام کنید تا آنها بتوانند یک قیمت برایتان تخمین بزنند تا در صورت تمایل کار شروع شود و قیمت دقیق‌تر را هم به شما اعلام کنند. قیمت‌های مجموعه ما کاملا استاندارد هستند. علاوه بر اینکه خیالتان از بابت کیفیت راحت است و با یک تیم حرفه‌ای و پرسابقه روبرو هستید.

نحوه ی محاسبه ی هزینه رنگ آمیزی اتاق به چه شکل است؟

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت