نقاشی ساختمان متری چند؟

نقاشی ساختمان متری چنده

فهرست مطالب

پروسه نقاشی ساختمان خیلی سخت نیست اما یک سری نکات ریز در آن وجود دارد که می‌تواند نتیجه کار شما را تا حد زیادی تغییر دهد. از طرفی خیلی از شما که می‌خواهید نقاشی ساختمان را انجام دهید، به قیمت توجه زیادی دارید. در واقع می‌خواهید بدانید که نقاشی ساختمان متری چند است و چه عواملی روی قیمت تاثیرگذار خواهد بود. ما در این مبحث از آذرآبادگان کارتان را راحت می‌کنیم و برایتان توضیح می‌دهیم که اگر می‌خواهید بدانید نقاشی ساختمان متری چند انجام می‌شود، چگونه و از کجا استعلام بگیرید و همچنین چه عواملی روی این قیمت تاثیرگذار هستند.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت نقاشی ساختمان

عوامل مختلفی هستند که می‌توانند قیمت نقاشی ساختمان را تا حد زیادی تغییر دهند. قیمت‌ها بر اساس هر متر مربع متفاوت است. عوامل زیادی هست که می‌تواند این قیمت‌ها را مشخص کند و ما در این مبحث به طور کامل آنها را برایتان توضیح می‌دهیم.

نوع رنگ استفاده شده

اولین چیزی که می‌تواند روی قیمت نقاشی ساختمان تاثیرگذار باشد، نوع رنگ استفاده شده است. رنگ یا پوششی که استفاده می‌کنید تا حد زیادی می‌تواند کیفیت کار را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما به سراغ رنگ‌هایی بروید که کیفیت خیلی بالایی دارند یا ویژگی‌هایی مانند ضد رطوبت و ضد حریق در آنها وجود دارد، قیمتشان افزایش پیدا می‌کند. بعضی از رنگ‌ها هم هستند که به آنها رنگ متالیک گفته می‌شود یا اینکه طیف رنگی گسترده‌تری در آنها وجود دارد و هزینه آنها بالاتر است.

در نتیجه می‌تواند روی قیمت نقاشی ساختمان متری چند اثرگذار باشد. بعضی از پوشش‌ها هم هستند که حالت مولتی کالر دارند، یعنی شما باید دو لایه رنگ از آنها را روی دیوار اعمال کنید و کاملاً طبیعی است که هزینه هم بالاتر برود.

مصالح و ابزارآلات

عامل بعدی که می‌تواند روی قیمت نقاشی ساختمان اثرگذار باشد، مصالح و ابزار آلاتی است که استفاده می‌شود. استفاده از مصالح خوب و مرغوب به شما کمک می‌کند که یک زیرسازی تمیز داشته باشید و بتوانید ترمیم را به بهترین شکل انجام دهید. مثلاً بتونه جزو همین مصالح به حساب می‌آید که می‌تواند تمیزی کار را تا حد زیادی افزایش دهد. منظور از ابزار آلات هم ابزارهایی مانند پوشش محافظ یا کاردک است که باز هم روی قیمت نقاشی تاثیرگذار است. در واقع هر چقدر که مصالح و ابزار آلات شما از برندهای معتبرتری باشد و کیفیت بالاتری داشته باشند و نوتر باشند، قیمت هم افزایش پیدا می‌کند.

دستمزد نقاش

میانگین تورم در طول سال مدام در حال تغییر است. در نتیجه همین موضوع می‌تواند روی دستمزد نقاش‌ها هم تاثیرگذار باشد و هزینه نقاشی ساختمانتان را تا حد زیادی افزایش دهد. در حالت معمول و طبیعی حدوداً ۴۰ تا ۶۰ درصد مبلغی که شما برای نقاشی ساختمان پرداخت می‌کنید که به ازای هر متر مربع است، مربوط به دستمزد نقاش و اجرت او است. پس باید به این قضیه توجه داشته باشید که هر چقدر اجرت افزایش پیدا کند؛ قیمت هم بالاتر خواهد رفت. اگر هم می‌خواهید یک نقاش کار کاملاً ماهر و استاد داشته باشید، قطعاً باید هزینه بیشتری پرداخت کنید اما ارزشش را دارد. زیرا نکاتی توسط این استادان رعایت می‌شود که افراد تازه کار از آن اطلاع ندارند.

نقشه ساختمان

ساختمان‌ها متراژ‌های متفاوتی دارند و از آنجایی که قیمت ساختمان بر اساس متراژ تعیین می‌شود، ما عوامل خاصی را بررسی می‌کنیم تا ببینیم که هر متر چه قیمتی دارد اما نکته‌ای که مهم است، این است که شاید دو ساختمان متراژ یکسان داشته باشند اما به خاطر تفاوت نقشه قیمت آنها با یکدیگر فرق داشته باشند. مثلاً یک ساختمان ۷۰ متری تعداد دیوارهای متفاوت بیشتری داشته یا نوع نقاشی ساختمان برای آن متفاوت باشد و ما با خرابی های زیادی روی دیوار مواجه باشیم یا باید یک زیرسازی خیلی عمیق‌تری انجام دهیم. همه این‌ها می‌تواند هزینه‌ها را تا حد زیادی تغییر دهد.

خلاقیت و تنوع

گاهی اوقات شما می‌خواهید یک سری خلاقیت‌های خاص را روی دیوار و ساختمان پیاده‌سازی کنید، مثلاً اینکه از رنگ‌های ترکیبی استفاده کنید، پتینه کاری داشته باشید یا اینکه بخواهید یک طرح‌هایی را روی دیوار پیاده کنید. همه این‌ها که یک نوع تنوع و خلاقیت خاص را در فضا ایجاد می‌کند و می‌تواند هزینه‌ها را تا حد زیادی افزایش دهد.

ظریف کاری

از دیگر عواملی که می‌تواند روی قیمت نهایی کار تاثیرگذار باشد، ظریف کاری است. مثلاً یک سری از قسمت‌ها هستند که نیازمند سقف کاذب می‌باشند. در بعضی از قسمت‌ها گچ‌پری، قوس‌ها یا همان آرک‌ها، چهارچوب‌های پنجره و درب باعث می‌شوند که کار کمی سخت‌تر شود و اوستا کار نقاش به مصرف رنگ بیشتر و دقت بالاتری نیاز داشته باشد که همه این‌ها قیمت را بالا می‌برد.

آماده سازی

از دیگر مواردی که باعث می‌شود قیمت افزایش پیدا کند و شما شاهد تغییر قیمت باشید، آماده سازی است. بعضی از قسمت‌ها هستند که قدیمی‌تر به حساب می‌آیند. یعنی قبل از اینکه نقاشی را آغاز کنید، باید بسترسازی یا زیرسازی داشته باشید که همین باعث می‌شود هزینه نهایی پروژه تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

فصل اجرای پروژه

اگر بخواهیم خیلی ریز شویم و به جزئیات خیلی اشاره کنیم‌، باید گفت که در بعضی از موارد فصلی که برای اجرای پروژه نقاشی انتخاب می‌کنید هم می‌تواند روی قیمت‌ها تاثیرگذار باشد. مثلاً فرضا شما قصد دارید که رنگ روغن را در فصل سرد استفاده کنید. پس باید تعداد روزهای بیشتری برای اجرای نقاشی را صرف کنید که همه این‌ها هزینه را بالاتر می‌برد یا اینکه صبر کنید تا هوا گرم شود و بعد پروژه را به انجام برسانید.

پیمانکار یا مجری پروژه

از دیگر عواملی که روی قیمت تاثیرگذار است، پیمانکار یا فردی است که قرار است پروژه را به اجرا در بیاورد. در واقع نرخ‌های متفاوتی توسط این افراد اعلام می‌شود. اگر شما پروژه نقاشی خود را به افراد با تجربه سپرده باشید که کاملاً حرفه‌ای باشند، طبیعتاً قیمت هم افزایش پیدا می‌کند.

فرمول محاسبه قیمت نقاشی ساختمان

برای اینکه قیمت نقاشی ساختمان را مشخص کنید، یک فرمول داریم. اول از همه باید بدانید که بر اساس متر مربع قیمت را مشخص می‌کنند. کارشناسان به محل مورد نظر می‌آیند، خصوصیات رنگ را در نظر می‌گیرند و ایده‌های ذهنی شما را می‌پرسند. در نهایت فرمول را روی آن اعمال می‌کنند. یعنی اول متراژ زیر بنای واحد را در عدد ۳ ضرب می‌کنند. عددی که به دست می‌آید، در نرخ رنگ مربوط ضرب می‌شود و هزینه تقریبی ساختمان مشخص خواهد شد.

نقاشی ساختمان متری چند؟

اکنون باید به سوال نقاشی ساختمان متری چند پاسخ بدهیم که سوال اصلی این مقاله است. بالاتر به شما توضیح دادیم که عوامل خیلی زیادی هستند که می‌توانند قیمت نقاشی ساختمان را تعیین کنند. به خاطر همین شما باید با شرکت‌های معتبری در ارتباط باشید که قیمت‌های استانداردی را به شما اعلام می‌کنند. ما مجموعه خودمان یعنی آذرآبادگان را به پیشنهاد می‌کنیم. برای اینکه بتوانید اطلاع دقیقی از قیمت‌ها داشته باشید، کافی است وارد صفحه اصلی سایت شوید و از طریق راه‌های ارتباطی با مشاورین تماس بگیرید.

آنها در مورد متراژ ساختمان و نوع رنگی که مد نظر دارید، با شما صحبت می‌کنند و یک نرخ حدودی را به شما اعلام می‌کنند. اگر می‌خواهید قیمت را دقیق برآورد کنید هم آنها به محل می‌آیند و قیمت مشخص می‌شود. در نتیجه می‌توانید کار را شروع کنید و یک نقاشی با کیفیت داشته باشید. قیمت‌هایی که توسط مجموعه آذربادگان اعلام می‌شود، کاملاً استاندارد هستند و خیالتان راحت است که قیمت بالاتر از حد طبیعی و نرخ بازار نخواهد بود. از طرفی کیفیت کار هم کاملاً بالا و حرفه‌ای است.

نحوه ی محاسبه ی هزینه رنگ آمیزی اتاق به چه شکل است؟

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره و استعلام قیمت